Seriale - teksty i konteksty WH-KON-SerTeksKon
Tematyka zajęć:
Ten o mediolingwistyce (4 godziny)
Ten tylko o serialach (mniej więcej) (2 godziny)
Ten o języku w serialu- główne zagadnienia (4 godziny)
Ten o audiodeskrypcji (2 godziny)
Ten o trudnych sprawach i szpitalach (czyli serial paradokumentalny) (4 godziny)
Ten o nas (odbiorcach) (2 godziny)
Ten o podcastach i serialach radiowych (2 godziny)
Ten o ukrytym programie, czyli czego nie mówią, a świat nam modelują (6 godzinie)
Ten o stylizacji językowej (2 godziny)
Ten o przemocy (2 godziny)
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
zna kryteria periodyzacji historii języka polskiego oraz główne
fakty z historii polszczyzny, a także podstawowy dorobek
naukowy dotyczący dziejów języka
potrafi posługiwać się podstawowymi terminami i narzędziami
badawczymi z zakresu językoznawstwa oraz samodzielnie
przeprowadzić analizę zjawisk językowych
jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy
językoznawczej i konfrontowania jej z najnowszymi
ustaleniami oraz zasięgania opinii ekspertów, a także ciągłego
podnoszenia jej poziomu
Kryteria oceniania
Ocenianie ciągłe, kształtujące, na podstawie udziału w dyskusji na podstawie przygotowanych w domu zagadnień.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Bogusław Skowronek, Mediolingwistyka. Wprowadzenie, str. 87-161, 211-234;
Iwona Loewe, Dyskurs telewizyjny w świetle lingwistyki mediów, str. 91-137;
Maryla Hopfinger, Literatura i media po 1989 roku, str. 226-250;
Rafał Strózik, Metaforyczne ujęcia miejsc we współczesnych filmach oraz serialach amerykańskich o zombie (dostęp do tekstu online)
Monika Kresa, Stylizacja gwarowa w serialu Blondynka w reżyserii Mirosława Gronowskiego (dostęp do tekstu online)
Konrad K. Szamryk, Stylizacja na język warszawskich bokserów w kreskówce Blok Ekipa (dostęp do tekstu online)
Status i wyzwania mediolingwistyki –rozmowa z prof. Krzysztofem Kaszewskim,prof. Hartmutem Lenkiem, prof. Iwoną Loewe,prof. Heinzem-Helmutem Lügerem,prof. Simonem Meier-Vierackerem,prof. Magdaleną Ślawską oraz prof. Marią Wojtak (dostęp do tekstu online)
Seriale i podcasty polecone przez prowadzącą do obejrzenia przed zajęciami (zależy od dostępności serialu dla grupy bez dodatkowych kosztów)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: