Scandinavian design – sustainability and egalitarianism in practice WH-KON-SD
Kurs przybliża studentom zagadnienia designu Skandynawii przez pryzmat zrównoważonego rozwoju i zasad projektowania egalitarnego.
Kurs rozpoczyna wstęp i geneza designu w Skandunawii oraz wyjaśnienie zjawsiak "design skandynawski" - termin, którym zwykło określać się artystyczne dokonania w dziedzinie wzornictwa Danii, Finlandii, Islandii, Szwecji i Norwegii.
Prezentowane są kwestie historycznego znaczenia designu dla rozwoju kultury skandynawskiej, szczególnie w okresie modernizmu. Poprzez ukazanie historii i rozwoju designu z perspektywy społeczno-kulturowej studenci poznają znaczenie wzornictwa dla codziennego funkcjonowania społeczeństwa. Ukazanu jest również potencjał zmian, które dobre wzornictwo może zapewnić obywatelom. Ponadto poruszone zostają kwestie podejścia do natury, które bezpośrednio wiąże się z zasadami zrównoważonego rozwoju, które wprowadzone zostały w Skandynawii bardzo wcześnie. Kurs pozwala studentom spojrzeć na design Północy jako wzorzec dobrych praktyk projektowych, które wykraczają dalece jedynie poza sferę estetyki i funkcjonalności.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
H1A_W01 student ma podstawową wiedzę o zrównoważonym i egalitarnym designie skandynawskim i jego specyfice przedmiotowej i metodologicznej
H1A_W10 student ma podstawową wiedzę o instytucjach kultury związanych ze zrównoważonym wzornictwem Północy
H1A_U01 student w obszarze skandynawskiego designu potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów
Kryteria oceniania
KRYTERIA OCENIANIA
na ocenę BDB - student zna świetnie zagadnienia dotyczące historii skandynawskiego designu i chronologii, potrafi rozpoznać i nazwać projektantów/szkoły oraz techniki marketingowe na podstawie materiału wizualnego.
na ocenę DB - student zna dobrze zagadnienia dotyczące historii designu, ma nieuporządkowaną wiedzę z zakresu chronologii, potrafi częściowo rozpoznać i nazwać projektantów/szkoły oraz techniki marketingowe na podstawie materiału wizualnego.
na ocenę DST - student podstawową wiedzę dotyczącą zagadnień z zakresu historii designu, ma nieuporządkowaną wiedzę z zakresu chronologii, ma problemy z rozpoznaniem i nazwaniem projektantów/szkół oraz technik marketingowych na podstawie materiału wizualnego.
na ocenę bdb student opanował > 90% materiału, na db student opanował > 75% materiału, na dst student opanował > 60% materiału
Praktyki zawodowe
n/d
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: