Potyczki ze stylem - styl artystyczny w teorii i praktyce WH-KON-PotzStyl
Konwersatorium poświęcone teoretycznym i praktycznym (wcielonym w tworzone dzieło) ujęciom artystycznego stylu. Podstawowym punktem odniesienia dla perspektywy teoretycznej będzie myśl sformułowana przez XX-wiecznych badaczy literatury, zaś w wypadku perspektywy praktycznej - wybrane utwory Gustawa Flauberta, Marcela Prousta (pastisz), dzienniki intymne Stefana Żeromskiego, ale i literatura najnowsza - tu Grzegorz Uzdański (parodia).
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EU1 [P6S_WG] - Student zna i rozumie:
- podstawowe terminy związane ze stylem artystycznym w teorii i praktyce; XX-wiecznej teorii i praktyce (tu różnie: XIX-XX wiek),
- podstawowe pojęcia i teorie z zakresu badań nad stylem artystycznym.
EU2 [P6S_UK] - Student potrafi:
- zastosować zdobytą wiedzę w analizie i interpretacji różnego rodzaju tekstów,
- brać udział w dyskusji, prezentując własne stanowisko i referując stanowiska różnych badaczy, formułować wnioski.
EU3 [P6S_KO] - Student jest gotów do:
- aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu kulturalnym oraz do działań na rzecz popularyzacji wiedzy o stylu artystycznym i jego najnowszych realizacjach,
- do krytycznej oceny posiadanej wiedzy literaturoznawczej i konfrontowania jej z najnowszymi ustaleniami oraz zasięgania opinii ekspertów, a także ciągłego podnoszenia jej poziomu.
OPIS ECTS:
Udział w konwersatorium: 30 godz. (1 ECTS)
Przygotowanie do konwersatorium: 60 godz. (2 ECTS)
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania (w odniesieniu do EU)
Ocena bdb.:
EU1
Student bardzo dobrze zna i rozumie podstawowe terminy związane ze stylem artystycznym w teorii XX-wiecznej i praktyce (tu XIX-XX wiek).
Student bardzo dobrze zna i rozumie podstawowe pojęcia i teorie z zakresu badań nad stylem artystycznym.
EU2
W bardzo dobrym stopniu student potrafi zastosować zdobytą wiedzę w analizie i interpretacji różnego rodzaju tekstów.
Bierze udział w dyskusji, w stopniu bardzo dobrym prezentując własne stanowisko i referując stanowiska różnych badaczy, bardzo dobrze formułuje swoje wnioski.
EU3
Student wykazuje intensywną, ustawiczną gotowość do aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu kulturalnym oraz do działań na rzecz popularyzacji wiedzy o stylu artystycznym i jego najnowszych realizacjach.
Student wykazuje ustawiczną gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy literaturoznawczej i konfrontowania jej z najnowszymi ustaleniami oraz zasięgania opinii ekspertów, a także ciągłego podnoszenia jej poziomu.
Ocena db.:
EU1
Student dobrze zna i rozumie podstawowe terminy związane ze stylem artystycznym w teorii XX-wiecznej i praktyce (tu XIX-XX wiek).
Student dobrze zna i rozumie podstawowe pojęcia i teorie z zakresu badań nad stylem artystycznym.
EU2
W dobrym stopniu student potrafi zastosować zdobytą wiedzę w analizie i interpretacji różnego rodzaju tekstów.
Bierze udział w dyskusji, dobrze prezentując własne stanowisko i referując stanowiska różnych badaczy, dobrze formułuje swoje wnioski.
EU3
Student wykazuje gotowość do aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu kulturalnym oraz do działań na rzecz popularyzacji wiedzy o stylu artystycznym i jego najnowszych realizacjach.
Student wykazuje gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy literaturoznawczej i konfrontowania jej z najnowszymi ustaleniami oraz zasięgania opinii ekspertów, a także ciągłego podnoszenia jej poziomu.
Ocena dst.:
EU1
Student dostatecznie, lecz dość ogólnikowo zna i rozumie podstawowe terminy związane ze stylem artystycznym w teorii XX-wiecznej i praktyce (tu XIX-XX wiek).
Student ma dostateczną orientację w podstawowych pojęciach i teoriach z zakresu badań nad stylem artystycznym.
EU2
W stopniu dostatecznym student potrafi zastosować zdobytą wiedzę w analizie i interpretacji różnego rodzaju tekstów.
Sporadycznie bierze udział w dyskusji, w stopniu dostatecznym prezentując własne stanowisko i referując stanowiska różnych badaczy, ogólnikowo formułuje swoje wnioski.
EU3
Student wykazuje dostateczną gotowość do aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu kulturalnym oraz do działań na rzecz popularyzacji wiedzy o stylu artystycznym i jego najnowszych realizacjach.
Student wykazuje w stopniu dostatecznym gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy literaturoznawczej i konfrontowania jej z najnowszymi ustaleniami oraz zasięgania opinii ekspertów, a także ciągłego podnoszenia jej poziomu.
Ocena ndst.:
EU1
Student nie zna i nie wykazuje rozumienia podstawowych terminów związanych ze stylem artystycznym w teorii XX-wiecznej i praktyce (tu XIX-XX wiek).
Student nie ma orientacji w podstawowych pojęciach i teoriach z zakresu badań nad stylem artystycznym.
EU2
Student nie potrafi zastosować zdobytej wiedzy dla celów analityczno-interpretacyjnych różnego rodzaju tekstów.
Rzadko bądź w ogóle nie bierze udziału w dyskusji, w stopniu niedostatecznym, wielce ogólnikowym prezentując własne stanowisko i referując stanowiska różnych badaczy, ogólnikowo i merytorycznie niezadowalająco formułuje swoje wnioski.
EU3
Student nie wykazuje gotowości do aktywnego i świadomego uczestnictwa w bieżącym życiu kulturalnym oraz do działań na rzecz popularyzacji wiedzy o stylu artystycznym i jego najnowszych realizacjach.
Student nie wykazuje gotowości do krytycznej oceny posiadanej wiedzy literaturoznawczej i konfrontowania jej z najnowszymi ustaleniami oraz zasięgania opinii ekspertów, a także ciągłego podnoszenia jej poziomu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: