Poetyka reportażu WH-KON-PoReportażu
Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z problematyką twórczości „non-fiction” oraz wprowadzenie w obszar złożonej refleksji na temat (trudnych do uchwycenia, ruchomych) granic między tym, co uznawane jest za fikcjonalne a tym, co niefikcjonalne. Poprzez lekturę wybranych reportaży literackich, odbiór reportaży radiowych i telewizyjnych, a także poznanie innych form „pogranicznych” – m.in. filmów dokumentalnych, esejów, felietonów, pamiętników, listów, biografii – uczestnicy zajęć będą pogłębiać świadomość niestabilności granic między „fiction” a „non-fiction” oraz orientować się coraz lepiej w możliwych formach problematyzacji zagadnień związanych z tym obszarem badawczym.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2023/24_L: |
Efekty kształcenia
- zna podstawowe formy wypowiedzi o charakterze "pogranicznym"
- potrafi posługiwać się adekwatnymi narzędziami badawczymi do analizy reportażu pod kątem jego dokumentalnych i artystycznych walorów
- analizuje wypowiedzi o charakterze niefikcjonalnym, uwzględniając refleksję nad wymiarem etycznym
Kryteria oceniania
- na ocenę dostateczną student rozpoznaje gatunki twórczości non ficton, potrafi je scharakteryzować oraz trafnie interpretuje perspektywy narracyjne reportaży, opracowuje pisemnie zadane zagadnienie na elementarnym poziomie.
- na ocenę dobrą student sprawnie rozpoznaje gatunki twórczości non ficton, wykazuje się umiejętnością szczegółowej analizy i interpretacji reportaży oraz gatunków pokrewnych, opracowuje pisemnie zadane zagadnienie w stopniu satysfakcjonującym.
- na ocenę bardzo dobrą student sprawnie rozpoznaje gatunki twórczości non ficton, wykazuje się umiejętnością szczegółowej analizy i interpretacji reportaży oraz gatunków pokrewnych, opracowuje pisemnie zadane zagadnienie w sposób wysoce zadowalający, wykazuje się umiejętnością twórczej refleksji na tematy, będące przedmiotem uwagi w ramach zajęć.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: