Wczesnochrześcijańskie parafrazy tekstów antycznych WH-KON-ParafTesAnt
Celem konwersatorium jest zapoznanie studenta z głównymi pismami wczesnochrześcijańskimi stanowiącymi parafrazy antycznych autorów greckich i łacińskich; nabycie umiejętności krytycznej analizy i interpretacji utworów starożytnych; doskonalenie kompetencji w samodzielnym wyszukiwaniu literatury przedmiotu w różnych bazach danych.
Zajęcia mają charakter konwersatorium i polegają na analizie tekstów literackich dokonywanej wspólnie przez prowadzącego i studentów. Dotyczą tekstów będących chrześcijańskimi parafrazami antycznych pism filozoficznych i literackich (stoickich, pitagorejskich, platońskich); wczesnochrześcijańskich centonów skompilowanych w całości z cytatów antycznych poetów greckich i łacińskich; parafraz greckich wyroczni, zwłaszcza apollińskich, wreszcie przeróbek rzymskich kalendarzy.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
FK1_W05 - student definiuje wpływ piśmiennictwa antycznego na literaturę wczesnochrześcijańską
FK1_W07- student umie wymienić podstawowe pojęcia i metody z zakresu parafrazy antycznej
FK1_U01 - student potrafi samodzielnie wyszukać literaturę przedmiotu dotyczącą danej parafrazy, a także zaprezentować ją w sposób krytyczny
FK1_U04 - student interpretuje parafrazowane utwory w świetle literatury antycznej; diagnozuje oddziaływanie kulturowe tych parafraz
FK1_U08 - student dobiera argumenty i rzetelnie je przedstawia podczas dyskusji w grupie
Kryteria oceniania
Efekt FK1_W05
- na ocenę bardzo dobrą student samodzielnie definiuje wpływ piśmiennictwa antycznego na literaturę wczesnochrześcijańską i podaje wyczerpujące przykłady ilustrujące to zjawisko
- na ocenę dobrą student definiuje wpływ piśmiennictwa antycznego na literaturę wczesnochrześcijańską i podaje większość przykładów ilustrujących to zjawisko
- na ocenę dostateczną student definiuje podstawowe przejawy wpływu piśmiennictwa antycznego na literaturę wczesnochrześcijańską i podaje niektóre przykładów ilustrujących to zjawisko
Efekt FK1_W07
- na ocenę bardzo dobtrą student bezbłędnie umie wymienić podstawowe pojęcia i metody zakresu parafrazy antycznej
- na ocenę dobtrą student umie wymienić większość pojęć i metoy z zakresu parafrazy antycznej
- na ocenę dostateczną student umie wymienić niektóre pojęcia i metody zakresu parafrazy antycznej
Efekt FK1_U01
- na ocenę bardzo dobrą student potrafi samodzielnie wyszukać literaturę przedmiotu dotyczącą danej parafrazy, a także zaprezentować wszystkie jej aspekty w sposób krytyczny
- na ocenę dobrą student potrafi wyszukać literaturę przedmiotu dotyczącą danej parafrazy, a także zaprezentować większość jej aspektów w sposób krytyczny
-student potrafi wyszukać literaturę przedmiotu dotyczącą danej parafrazy, a także zaprezentować niektóre jej aspekty w sposób krytyczny
Efekt FK1_U04
- na ocenę bardzo dobrą student interpretuje wszystkie parafrazowane utwory w świetle literatury antycznej; trafnie diagnozuje oddziaływanie kulturowe tych parafraz
- na ocenę dobrą student interpretuje większość parafrazowanych utworów w świetle literatury antycznej; diagnozuje oddziaływanie kulturowe tych parafraz
- na ocenę dostateczną student interpretuje niektóre parafrazowane utwory w świetle literatury antycznej; diagnozuje niektóre aspekty oddziaływania kulturowego tych parafraz
Efekt FK1_U08
-na ocenę bardzo dobrą student dobiera liczne argumenty i rzetelnie je przedstawia podczas dyskusji w grupie
- -na ocenę dobrą student dobiera wybrane argumenty i je przedstawia podczas dyskusji w grupie
- na ocenę dostateczną student dobiera niektóre argumenty i je przedstawia podczas dyskusji w grupie
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: