Język polski C1/C2 dla cudzoziemców semestr II WH-KON-POL-C1/C2-II
Student, rozpoczynający naukę j. polskiego na poziomie C1, powinien mieć opanowany materiał z zakresu gramatyki, leksyki oraz składni z poziomów niższych (A1, A2, B1, B2). Po zaliczeniu dwóch semestrów student uzyskuje poziom zaawansowany (C1/C2).
Zakres tematyczny, uwzględniający potrzeby (językowe, gramatyczne, leksykalne, socjokulturowe) studenta na poziomie C1, C2.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2023/24_L: |
Efekty kształcenia
Po zaliczeniu poziomów C1 oraz C2 student biegle posługuje się językiem polskim, potrafi wypowiedzieć się zarówno na tematy ogólne, jak i specjalistyczne, swobodnie włada zwrotami idiomatycznymi o różnej tematyce. Uczący się nabywa kompetencji językowych, umożliwiających płynne przedstawienie samodzielnie opracowanego materiału w formie ustnej oraz pisemnej. Student potrafi wprowadzać do swojej wypowiedzi aluzje, odsyłające do zagadnień polskiej historii, kultury, literatury itp.
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą (5): student wykazuje się bardzo dobrą znajomością leksyki, gramatyki oraz składni, które są przewidziane w katalogu tematycznym i katalogu zagadnień gramatyczno-syntaktycznych dla poziomów C1 oraz C2. Student stosuje związki frazeologiczne, używa wyrazów we właściwym znaczeniu. Uczący się potrafi bez trudu wypowiedzieć się na dowolny temat (ogólny i specjalistyczny), uwzględniony w katalogu tematycznym na poziomach C1 -C2, a także stosować odpowiedni styl (oficjalny lub nieoficjalny). Wypowiedź studenta jest płynna i spontaniczna.
Na ocenę dobrą (4): student wykazuje się dobrą znajomością leksyki, gramatyki oraz składni, które są przewidziane w katalogu tematycznym i katalogu zagadnień gramatyczno-syntaktycznych dla poziomów C1 oraz C2, stosuje związki frazeologiczne, jednak sporadycznie popełnia błędy. Student potrafi wypowiedzieć się na większość tematów ogólnych i specjalistycznych, uwzględnionych w katalogu tematycznym na poziomach C1 -C2, a także stosować odpowiedni styl (oficjalny lub nieoficjalny). Niektóre tematy mogą sprawiać studentowi trudność oraz wymagać uzupełnienia. Wypowiedź uczącego się jest płynna.
Na ocenę dostateczną (3): student wykazuje się znajomością leksyki, gramatyki oraz składni, które są przewidziane w katalogu tematycznym i katalogu zagadnień gramatyczno-syntaktycznych dla niższych poziomów (np. B1 lub B2), sporadycznie stosuje związki frazeologiczne lub używa je w błędnym kontekście. Wypowiadanie się na większość tematów ogólnych i specjalistycznych, uwzględnionych w katalogu tematycznym na poziomach C1 -C2 sprawia studentowi trudność. Styl uczącego się jest nieporadny.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: