Projekt Nobel (Dylan, Tokarczuk i inni) WH-KON-Nobel
Zajęcia mają formę konwersatoriów: składają się z omówienia kontekstu historycznego i kulturowego dzieł oraz wspólnej analizy znaczeń i sensów utworów artystycznych.
Układ zajęć:
Bob Dylan
- poetyka pieśni
- biografia i Historia
- analiza tekstów poetyckich Dylana w oparciu o dyskografię Noblisty (2 - 3 tekstów z każdej płyty)
Olga Tokarczuk
- "Bieguni" - interpretacja
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student ma podstawową wiedzę o dorobku artystycznym Boba Dylana i Olgi Tokarczuk.
Zna podstawową terminologię z dziedziny literaturoznawstwa, krytyki tekstu, gromadzi wiedzę historyczną z okresu.
Potrafi wskazać na tradycję literacka tkwiącą u podstaw twórczości noblistów, zna odniesienia do filozofii, psychologii, ale też historii gatunków muzycznych.
Rozumie znaczenie tekstu w piosence i pieśni. Potrafi rozumieć interdyscyplinarność dzieła Tokarczuk.
Rozumie konieczność ciągłego samokształcenia i poszerzania swoich intelektualnych horyzontów.
Kryteria oceniania
Obecność na zajęciach (w roku 2021/2022 prowadzonych zdalnie, online na platformie MS Teams); aktywny udział.
Esej końcowy (max do 6000 znaków).
Literatura
Olga Tokarczuk "Bieguni"
Paul Williams. Bob Dylan. Performing Artist 1960–1973. The Early Years. Omnibus Press, Nowy Jork 2004
Oliver Trager. Keys to the Rain. The Definitive Bob Dylan Encyclopedia. Billboard Books, Nowy Jork 2004.
Filmy:
"No Direction Home". Film dokumentalny, reż. Martin Scorsese
"Rolling Thunder Revue". Opowieść o Bobie Dylanie, reż. Martin Scorsese
Bob Dylan, Duszny kraj. Wybrane utwory z lat 1962 - 2012, przeł. Filip Łobodziński, Stronie Śląskie 2017
Bob Dylan, Kroniki. Tom 1, przeł. M. Szuster, Wyd.Czarne, Wołowiec 2014.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: