Nauczanie języka polskiego wobec zmian w systemie oświaty WH-KON-NJPZmOs
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć student potrafi:
a) omówić najważniejsze etapy reformy systemu oświaty w Polsce od roku 1999, a szczególnie od roku 2017;
b) przedstawić główne zadania szkoły wykreowane w ostatnim etapie reformy;
c) opisać różnice między korelacją a integracją wewnatrzprzedmiotową i międzyprzedmiotową;
d) przedstawić główne założenia w zakresie kształcenia polonistycznego zawarte w Podstawie programowej z 2017 roku;
e) omówić sposoby pracy z uczniem z grupy SPE;
f) omówić i ocenić pracę metodą projektu;
g) zaprezentować zmiany w sposobach egzaminowania i oceniania uczniów (egzaminy zewnętrzne, ocenianie sumujące, ocenianie kształtujące).
Kryteria oceniania
Oceniania jest aktywność na zajęciach, udział w dyskusjach. Na zakończenie zajęć studenci piszą sprawdzian.
Literatura
1. Reforma edukacji. Zmiany w kształceniu ogólnym, specjalnym i zawodowym oraz w obszarze wychowania i profilaktyki, ORE [https://www.ore.edu.pl/nowa-podstawa-programowa]
2. Dorczak R., 2019, Wokół reformy edukacji z 2017 roku – Krytyczna Analiza Dyskursu, Kraków.
3. KRÓTKA INFORMACJA O POLSKIM SYSTEMIE EDUKACJI 2017/18, oprac. Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Eurydice.
4. Reforma edukacji - Ministerstwo Edukacji i Nauki - Portal Gov.pl (www.gov.pl).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: