Modern Management. Challenges and Prospects WH-KON-ModernManag
W trakcie semestru studenci będą pogłębiać swoją wiedzę na ten temat zarządzania, a także poszerzać umiejętności komunikacyjne poprzez szereg warsztatów. Każdy przedmiot zostanie przedstawiony w formie wykładu, a następnie zostaną przeprowadzone ćwiczenie i warsztaty w celu ugruntowania danej wiedzy.
Pełny opis: Poszczególne zagadnienia:
1. Zagadnienia wprowadzające:
Rozmowa kwalifikacyjna, egzamin - strategie
Maksymalizacja zarządzania czasem
Przyzwyczajenia i strategie w miejscu pracy
Zarządzanie stresem w miejscu pracy
Zarządzanie stresem w przypadku pracy na kontraktach zagranicznych
Szok kulturowy i strategie radzenia sobie z nim
2. Teoria Zarządzania
Efektywne kierownictwo i zarządzanie – niezbędne umiejętności
Historia teorii zarządzania
Sześć głównych stylów kierownictwa w zarządzaniu wg kategorii Daniela Golemana – krytyczna analiza.
Zarządzanie i kierownictwo w sferze kultury
Zarządzanie w organizacjach o wielokulturowym kapitale ludzkim
3. Dylematy zarządzania
Praca nad wybranymi artykułami z Harvard Business Review, tyczącymi dylematów współczesnego zarządzania. (lista podana w literaturze). Artykuły dostępne online.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
S1A_W05 - has a basic knowledge of man, in particular as an entity constituting social structures and the principles of their functioning, as well as operating in these structures
S2A_W05 - has extended knowledge about man as a creator of culture, deepened in relation to selected areas of human activity
Kryteria oceniania
Ocena oparta na potrójnej ocenie czynnikowej:
1. Obecność (maksymalnie trzy nieobecności)
2. Aktywność (stała ocena na podstawie aktywności strudentów podczas trawania kursu i wiedzy akademickiej odnośnie wymaganych lektur).
3 Udział w warsztatach
Praktyki zawodowe
n/a
Literatura
Literatura:
Podstawowe książki dostępne w bibliotece WNH UKSW; oraz artykuły dostępne online
Polly Bird (2003) Time Management, Teach Yourself
Ester Cameron & Mike Green (2008) Making Sense of Leadership, Cogan Page
Goleman, D. (1996) Emotional Intelligence, London, Bloomsbury.
Goleman, D. (2000) Leadership that Gets Results, Harvard Business Review, March- April
Rebeca Corfield (2009), Successful Interview Skills. How to prepare, answer tough questions and get your ideal job, Kogan Page
Wybrane artykuły z Harvard Business Review
Renuka Rayasam, Who's the boss?, In some companies, it's nobody, Bbc.com, 20150107, http://www.bbc.com/capital/story/20150106-whos-the-boss-nobody
Gianpiero Petriglieri, Emotions Are Data,[in:] Harvard Business Review, May 9, 2014 Toohttps://hbr.org/2014/05/emotions-are-data-too&cm_sp=Article-_-Links-_-Top%20of%20Page%20Recirculation
Vineet Nayar, Managing 3 Types of Bad Bosses, [in:] Harvard Business Review, December 1, 2014, https://hbr.org/2014/12/managing-3-types-of-bad-bosses
Steve Martin, To Persuade Others, Give Them Options, [in:] Harvard Business Review, December 2, 2014, https://hbr.org/2014/12/to-persuade-others-give-them-options
Hugh Courtney, Dan Lovallo, Carmina Clarke, Deciding How to Decide, [in:] Harvard Business Review, From the November 2013 Issue, https://hbr.org/2013/11/deciding-how-to-decide?cm_sp=Topics-_-Links-_-Read%20These%20First
Jim Dougherty, 5 Steps to Building Great Business Relationships, [in:] Harvard Business Review December 5, 2014 https://hbr.org/2014/12/5-steps-to-building-great-business-relationships
Carolyn O'Hara, Proven Ways to Earn Your Employees’ Trust, [in:] Harvard Business Review, June 27, 2014, https://hbr.org/2014/06/proven-ways-to-earn-your-employees-trust/?cm_sp=Nav%2520Landing-_-Modules-_-Focus%2520on
Gary Hamel, First, Let’s Fire All the Managers, [in:] Harvard Business Review, From the December 2011 Issue, https://hbr.org/2011/12/first-lets-fire-all-the-managers
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: