Święty Mickiewicz, święci Mickiewicza...W stronę romantycznej biografii WH-KON-MickiewBiog
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia w zakresie wiedzy
Student:
- zna kryteria periodyzacji literatury polskiego romantyzmu oraz najważniejsze przykłady literatury powszechnej okresu romantyzmu;
- wie, w jaki sposób należy je analizować i interpretować;
- zna główne kierunki analizy i interpretacji tekstów romantycznych (ma dobrą znajomość literatury przedmiotu);
- zna i rozumie konteksty kulturowe literatury romantycznej;
Efekty kształcenia z zakresu umiejętności:
- potrafi posługiwać się podstawowymi terminami i narzędziami badawczymi z zakresu literaturoznawstwa oraz samodzielnie przeprowadzić analizę i interpretację dzieła literackiego;
Efekty kształcenia z zakresu kompetencji społecznych:
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy literaturoznawczej i konfrontowania jej z najnowszymi ustaleniami oraz zasięgania opinii ekspertów, a także ciągłego podnoszenia jej poziomu.
Kryteria oceniania
Metody oceny:
Student zostanie oceniony na podstawie:
- aktywnego uczestnictwa w zajęciach
- znajomości tekstów źródłowych i pomocniczych
- wystąpienia (referatu / prezentacji)
Niedostateczną ocenę uzyskuje Student, który nie opanował efektów kształcenia.
Dostateczną ocenę uzyskuje Student, który:
- wie, czym jest historia literatury;
- identyfikuje miejsce romantyzmu w systemie kultury narodowej;
- zna kanoniczne dzieła literackie okresu romantyzmu;
- potrafi po części dokonać samodzielnej interpretacji romantycznego dzieła literackiego;
Dobrą ocenę uzyskuje Student, który:
- wie, czym jest historia literatury;
- identyfikuje miejsce romantyzmu w systemie kultury narodowej;
- wyciąga częściowe wnioski z aksjologicznego horyzontu literatury okresu romantyzmu.
- zna kanoniczne dzieła literackie okresu romantyzmu;
- wie, w jaki sposób należy je analizować i interpretować;
- potrafi samodzielnej dokonać interpretacji romantycznego dzieła literackiego;
- konstruuje odpowiedni horyzont odniesień aksjologicznych;
ma świadomość roli wiedzy o literaturze romantycznej
w budowaniu tożsamości narodowej i rozwijaniu dialogu
społecznego na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym.
Bardzo dobrą ocenę uzyskuje Student, który:
- wie, czym jest historia literatury;
- identyfikuje miejsce romantyzmu w systemie kultury narodowej;
- wyciąga wnioski z aksjologicznego horyzontu literatury okresu romantyzmu.
- zna kanoniczne dzieła literackie okresu romantyzmu;
- wie, w jaki sposób należy je analizować i interpretować;
- potrafi wskazać konteksty kulturowe literatury okresu romantyzmu.
- potrafi samodzielnej dokonać interpretacji romantycznego dzieła literackiego;
- konstruuje odpowiedni horyzont odniesień aksjologicznych;
ma świadomość roli wiedzy o literaturze romantycznej
w budowaniu tożsamości narodowej i rozwijaniu dialogu
społecznego na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: