Język włoski dla tekstów akademickich (poziom C1) WH-KON-JezWłAkadem
Podczas zajęć będą wprowadzane różne typologie tekstów akademickich w języku włoskim, m.in.:
- riassunto i abstract (streszczenie i abstract)
- saggio (esej)
- articolo scientifico (artykuł naukowy)
- recensione (recenzja)
- relazione orale (relacja ustna)
- odpowiednie dla każdego tekstu rejestr, słownictwo, składnia;
- ćwiczenia gramatyczne oraz stylistyczne;
- próby wspólnego (w grupach) pisania tekstów akademickich ww. rodzajów.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Zna terminologię podstawową dla dyscypliny studiów. F1_W02
Posiada wyrobione umiejętności tak analizowania, jak i syntetyzowania, pozwalające mu na klarowne i logiczne przedstawienie i uzasadnienie bronionego stanowiska z krytycznym wykorzystaniem dotychczasowego dorobku filologii i innych dyscyplin humanistycznych. F1_U09
Prawidłowo identyfikuje priorytety związane z wykonywaniem aktualnego zadania. F1_K03
Stosuje podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu studiowanych specjalizacji. F1_U15
OPIS ECTS: 3 punkty (75 godzin; 1 punkt = 25 godzin)
Udział w zajęciach: 30 godzin
Systematyczne przygotowanie do zajęć, praca własna - 30 godzin
Przygotowanie pracy zaliczeniowej: 15 godzin.
Kryteria oceniania
Ocena ciągła, kontrola obecności. Ponadto, na koniec semestru student musi dostarczyć pracę zaliczeniową składającą się z różnych ćwiczeń pisemnych, które stanowiły treści całego kursu.
Na ocenę bardzo dobrą: student posiada wszystkie umiejętności tak analizowania, jak i syntetyzowania, pozwalające mu na klarowne i logiczne przedstawienie i uzasadnienie bronionego stanowiska z krytycznym wykorzystaniem dotychczasowego dorobku filologii i innych dyscyplin humanistycznych.
Na ocenę dobrą: student posiada większość umiejętności tak analizowania, jak i syntetyzowania, pozwalające mu na klarowne i logiczne przedstawienie i uzasadnienie bronionego stanowiska.
Na ocenę dostateczną: student posiada podstawowe umiejętności tak analizowania, jak i syntetyzowania, pozwalające mu na klarowne i logiczne przedstawienie i uzasadnienie bronionego stanowiska.
Literatura
Literatura podstawowa:
U. Cardinale, L'arte di riassumere, Bologna 2015
L. Serianni, Italiani scritti, Bologna 2007
L. Serianni, Leggere, srivere, argomentare, Bologna 2013
L. Cini, Stretegie di scrittura, Roma 1998
Poleca się ponadto podręczniki z praktycznej gramatyki w celu rozwiązywania pojawiających się podczas pisania wątpliwości, np.
A. Mezzadri, Grammatica pratica della lingua italiana, Perugia 2000;
F. Di Natale, Andare oltre: dubbi e problemi di grammatica italiana per stranieri (livello elementare e intermedio), Perugia 1997
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: