Gwiazdy, legendy, skandaliści - rzecz o teatrze nowoczesnym WH-KON-GwLegSkand
Student zapozna się z problematyką recepcji teatralnej.
Przedmiotem zajęć będzie funkcjonowanie teatru współczesnego w obiegu społecznym.
Studenci zapoznają się z problematyką:
1. Archiwizacji i dokumentacji teatru
2. Interpretacji teatru nowoczesnego
3. Analizy spektakli i znaczenia teatru
4. Umiejętności dostrzeżenia komunikacji teatralnej
5. Znajomości zasad komunikacji kulturowej.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student umie:
- interpretować spektakle teatralne
- analizować pracę reżysera, aktora, dramaturga
- korzystać z dokumentacji teatralnej i ją wyszukiwać
- krytycznie czytać świadectwa recepcji
- zna zasady manipulacji widownią i umie ją odczytywać
- umie wypowiadać się na temat teatralny
- umie formułować własną argumentację
- zna zasady wpływania na audytorium
Kryteria oceniania
Metodą oceny będzie prezentacja, w której zawarte będą główne umiejętności ćwiczone na zajęciach.
Bardzo dobry - Student umie interpretować spektakle teatralne, korzystać z dokumentacji teatralnej i ją wyszukiwać, krytycznie czytać świadectwa recepcji, zna zasady manipulacji widownią i umie ją odczytywać, zna zasady wpływania na audytorium.
Dobry - Student umie interpretować spektakle teatralne, korzystać z dokumentacji teatralnej i ją wyszukiwać, krytycznie czytać świadectwa recepcji, zna zasady manipulacji widownią i umie ją odczytywać.
Dostateczny - Student umie interpretować spektakle teatralne, korzystać z dokumentacji teatralnej i ją wyszukiwać, krytycznie czytać świadectwa recepcji, zna zasady manipulacji widownią.
Niedostateczny – Student nie umie interpretować spektakli teatralnych, korzystać z dokumentacji teatralnej i jej wyszukiwać, krytycznie czytać świadectwa recepcji, nie zna zasad manipulacji widownią i nie umie ich odczytywać, nie zna zasad wpływania na audytorium.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Z. Raszewski, Teatr w świecie widowisk, Warszawa 1991.P. Pavis, Słownik terminów teatralnych, przeł. S. Świontek, Wrocław 2002.M. Carlson, Performans, przeł. E. Kubikowska, Warszawa 2007; H-T, Lehman, Teatr postdramatyczny, przeł. D. Sajewska, M. Sugiera, Kraków 2004; P. Brook, Pusta przestrzeń, wstęp Z. Hübner, przeł. W. Kalinowski, Warszawa 1981; P. Brook, Ruchomy punkt, przeł. E. Guderian-Czaplińska i G. Ziółkowski, Wrocław-Poznań 2004; Sto przedstawień w opisach polskich autorów, red. Z. Raszewski, Wrocław 1993; M. Halberda i in., „Dziady” Adama Mickiewicza w inscenizacji Konrada Swinarskiego. Opis przedstawienia, Kraków 1998; M. Dzieduszycka, Apocalipsis cum figuris. Opis spektaklu, Kraków 1974; T. Kantor, Pisma, t. I-III, oprac. K. Pleśniarowicz, Kraków 2004-2005. Different texts to each classes.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: