Włoska literatura dla dzieci i młodzieży WH-KON-FW-I-WLDM
Wykład monograficzny poświęcony jest wybranym, zagadnieniom, autorom oraz tekstom począwszy od XIX wieku (Ida Baccini, Carlo Collodi, Edmund De Amicis, Emilio Salgari), aż do pisarzy współczesnych (Gianni Rodari, Roberto Piumini, Bianca Pitzorno). Koncentruje się zarówno na zjawiskach ogólnych (trendy w literaturze, recepcja przekładu), jak i na analizie fragmentów tekstów; nawiązuje do włoskiej literatury dla dorosłych i realiów społeczno-politycznych Półwyspu Apenińskiego.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent (wiedza):
- zna i rozumie podstawową metodologię, terminologię i teorie wykorzystywane w badaniach literaturoznawczych
Absolwent (umiejętności):
- potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do krytycznej analizy i interpretacji utworów literackich, a także ich oddziaływania kulturowego.
- potrafi dokonać średniozaawansowanej analizy wybranego utworu cywilizacji obszaru kulturowego wybranej specjalności, interpretacji fenomenów kulturowych, literackich i artystycznych, lokując je przy tym w szerszym kontekście historyczno-kulturowym
Absolwent (kompetencje społeczne):
- jest gotów do współodpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego Europy i poszczególnych jej regionów, w szczególności dziedzictwa obszaru kulturowego Włoch
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą: student bardzo dobrze zna i rozumie podstawową metodologię, terminologię i teorie wykorzystywane w badaniach literaturoznawczych, bardzo dobrze potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do krytycznej analizy i interpretacji utworów literackich, a także ich oddziaływania kulturowego, bardzo dobrze potrafi dokonać średniozaawansowanej analizy wybranego utworu cywilizacji obszaru kulturowego wybranej specjalności, interpretacji fenomenów kulturowych, literackich i artystycznych, lokując je przy tym w szerszym kontekście historyczno-kulturowym.
Na ocenę dobrą: student dobrze zna i rozumie podstawową metodologię, terminologię i teorie wykorzystywane w badaniach literaturoznawczych, dobrze potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do krytycznej analizy i interpretacji utworów literackich, a także ich oddziaływania kulturowego, dobrze potrafi dokonać średniozaawansowanej analizy wybranego utworu cywilizacji obszaru kulturowego wybranej specjalności, interpretacji fenomenów kulturowych, literackich i artystycznych, lokując je przy tym w szerszym kontekście historyczno-kulturowym.
Na ocenę dostateczną: student dostatecznie zna i rozumie podstawową metodologię, terminologię i teorie wykorzystywane w badaniach
literaturoznawczych, dostatecznie potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do krytycznej analizy i interpretacji utworów literackich, a także ich oddziaływania kulturowego, dostatecznie potrafi dokonać średniozaawansowanej analizy wybranego utworu cywilizacji obszaru kulturowego wybranej specjalności, interpretacji fenomenów kulturowych, literackich i artystycznych, lokując je przy tym w szerszym kontekście historyczno-kulturowym.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: