Co nam dała awangarda? WH-KON-FP-II-CNDA
Zakres przedmiotu:
1. Pokazanie złożoności problematyki sztuki współczesnej.
2. Zapoznanie ze współczesnymi nurtami i tendencjami artystycznymi z uwzględnieniem przemian historycznych.
3. Odczytywanie znaczenia nowoczesnych konwencji artystycznych i sposobów komunikacji w sztuce.
Cele realizacji przedmiotu:
Umiejętność wpisania sztuki współczesnej w dyskurs ogólnokulturowy.
Złożoność sztuki i kultury XX i XXI wieku.
Pokazanie wielu nurtów w awangardzie historycznej i ich wpływu na kulturę późniejszą.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
zna na poziomie rozszerzonym terminologię, teorie i nurty
metodologiczne z zakresu literaturoznawstwa, potrafi wskazać
powiązania między nimi oraz zastosować je w analizie
- potrafi wyszukiwać, krytycznie analizować, twórczo interpretować i
syntetyzować informacje
- jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy literaturoznawczej i
konfrontowania jej z najnowszymi ustaleniami oraz zasięgania opinii
ekspertów, a także ciągłego podnoszenia jej poziomu
Kryteria oceniania
Bardzo dobry – student umie pokazać złożoność i problematykę sztuki współczesnej, jest zapoznany ze współczesnymi nurtami i tendencjami artystycznymi z uwzględnieniem przemian historycznych, umie odczytywanie znaczenia nowoczesnych konwencji artystycznych i sposobów komunikacji w sztuce. Umie wpisać sztukę współczesną w dyskurs ogólnokulturowy, pokazać złożoność sztuki i kultury XX i XXI wieku, umie pokazać wiele nurtów w awangardzie historycznej i ich wpływu na kulturę późniejszą.
Dobry - student umie pokazać złożoność i problematykę sztuki współczesnej, jest zapoznany ze współczesnymi nurtami i tendencjami artystycznymi z uwzględnieniem przemian historycznych, umie odczytywanie znaczenia nowoczesnych konwencji artystycznych i sposobów komunikacji w sztuce. Umie wpisać sztukę współczesną w dyskurs ogólnokulturowy.
Dostateczny student umie pokazać złożoność i problematykę sztuki współczesnej, jest zapoznany ze współczesnymi nurtami i tendencjami artystycznymi z uwzględnieniem przemian historycznych, umie odczytywanie znaczenia nowoczesnych konwencji artystycznych i sposobów komunikacji w sztuce.
Niedostateczny - student nie umie pokazać złożoności i problematyki sztuki współczesnej, nie jest zapoznany ze współczesnymi nurtami i tendencjami artystycznymi z uwzględnieniem przemian historycznych, nie umie odczytywać znaczenia nowoczesnych konwencji artystycznych i sposobów komunikacji w sztuce. Nie umie wpisać sztuki współczesnej w dyskurs ogólnokulturowy, nie umie pokazać złożoność sztuki i kultury XX i XXI wieku, nie umie pokazać wielu nurtów w awangardzie historycznej i ich wpływu na kulturę późniejszą.
Praktyki zawodowe
Brak.
Uwagi
W cyklu 2024/25_Z:
Brak. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: