Dawna polszczyzna w tekstach WH-KON-DawPolTek
W toku konwersatorium studenci rozszerzą wiedzę i umiejętności z zakresu historii polskiej leksyki, historii polskiej książki. Wyjściowym materiałem do analiz będzie słownik Teofila Modrzejewskiego, "Wyrazy, które umarły i umierają" (Warszawa 1936) i Biblia Gdańska (Gdańsk 1632 i kolejne wydania).
Czytane teksty zostaną przeanalizowane pod kątem ich zapisu, semantyki użytych jednostek oraz uwarunkowań kulturowych i historycznych leksyki.
Ważnym elementem zajęć będzie zwrócenie uwagi na konieczność troski o dziedzictwo piśmiennictwa polskiego jako źródła wiedzy o historycznych zmianach polszczyzny .
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EU1 - Student zna i rozumie:
- podstawowe fakty dotyczące historii języka polskiego
- podstawowe pojęcia i teorie z zakresu badań nad historia języka
EU2 - Student potrafi:
- zastosować zdobytą wiedzę w analizie i interpretacji różnego rodzaju tekstów
- brać udział w dyskusji, prezentując własne stanowisko i referując stanowiska różnych badaczy, formułować wnioski,
- przedstawić wyniki własnych analiz
EU3 - Student jest gotów do:
- aktywnego i świadomego korzystania z dorobku piśmiennictwa polskiego wystawionego w bibliotekach cyfrowych.
Opis ECTS:
udział w zajęciach - 30 godzin
przygotowanie do zajęć - 15 godzin
udział w zajęciach towarzyszących - 10 godzin
przygotowanie pracy zaliczeniowej - 20 godzin
konsultacje - 5 godzin
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: