Literary Sources for Late Antique and Byzantine Art WH-KON-ByzantineArt
Celem zajęć jest zapoznanie studenta ze źródłami greckimi i łacińskimi (w przekładzie angielskim), dotyczącymi sztuki późnoantycznej i bizantyńskiej. Celem jest też doskonalenie umiejętności zastosowania terminologii angielskiej w zakresie badań literaturoznawczych.
Wykład ma charakter konwersatoryjny, jego częścią jest wspólna, krytyczna analiza wybranych tekstów źródłowych, a także prezentacja referatów na tematy szczegółowe. Obejmuje teksty od II do VIII wieku (Klemens Aleksandryjski, Epifaniusz z Salaminy, Jan Chryzostom, Bazyli Wielki itd.), opisujące dzieła malarskie bądź architektoniczne tego okresu albo też wyrażające stosunek tych autorów do sztuki.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
FK2_U06 -1 – absolwent potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ w komunikacji z zakresu filologii klasycznej
FK2_U06 -2 – potrafi zaprezentować referat w języku angielskim związany z tematem konwersatorium
FK2_U06 -3 – potrafi zabrać głos w dyskusji w języku angielskim dotyczącej wygłoszonych referatów
FK2_U06 -4 – potrafi posługiwać się specjalistycznym słownictwem w języku angielskim z zakresu analizy źródeł literackich
FK2_U06 -5 – potrafi przeprowadzić kwerendę literatury przedmiotu w języku angielskim
Kryteria oceniania
FK2_U06 -1 – absolwent potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ w komunikacji z zakresu filologii klasycznej
Na ocenę:
5 – wyróżnia się umiejętnością posługiwania się językiem obcym na poziomie B2+ w komunikacji z zakresu filologii klasycznej
4-dobrze potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ w komunikacji z zakresu filologii klasycznej
3-dostatecznie potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ w komunikacji z zakresu filologii klasycznej
FK2_U06 -2 – potrafi zaprezentować referat w języku angielskim związany z tematem konwersatorium
Na ocenę:
5 – wyróżnia się umiejętnością prezentowania referatów w języku angielskim związany z tematem konwersatorium
4 – dobrze potrafi zaprezentować referat w języku angielskim związany z tematem konwersatorium
3 – dostatecznie potrafi zaprezentować referat w języku angielskim związany z tematem konwersatorium
FK2_U06 -3 – potrafi zabrać głos w dyskusji w języku angielskim dotyczącej wygłoszonych referatów
Na ocenę:
5 – wyróżnia się umiejętnością zabrania głosu w dyskusji w języku angielskim dotyczącej wygłoszonych referatów
4- dobrze potrafi zabrać głos w dyskusji w języku angielskim dotyczącej wygłoszonych referatów
3 – dostatecznie potrafi zabrać głos w dyskusji w języku angielskim dotyczącej wygłoszonych referatów
FK2_U06 -4 – potrafi posługiwać się specjalistycznym słownictwem w języku angielskim z zakresu analizy źródeł literackich
Na ocenę:
5 – wyróżnia się umiejętnością posługiwania się specjalistycznym słownictwem w języku angielskim z zakresu analizy źródeł literackich
4 - potrafi dobrze posługiwać się specjalistycznym słownictwem w języku angielskim z zakresu analizy źródeł literackich
3 - potrafi dostatecznie posługiwać się specjalistycznym słownictwem w języku angielskim z zakresu analizy źródeł literackich
FK2_U06 -5 – potrafi przeprowadzić kwerendę literatury przedmiotu w języku angielskim
Na ocenę:
5 – wyróżnia się umiejętnością przeprowadzenia kwerendy literatury przedmiotu w języku angielskim
4 - potrafi dobrze przeprowadzić kwerendę literatury przedmiotu w języku angielskim
3- potrafi przeprowadzić kwerendę literatury przedmiotu w języku angielskim w stopniu dostecznym
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: