Biblie romantyków WH-KON-BiblRom
Celem konwersatorium jest lektura i interpretacja wybranych utworów literackich epoki romantyzmu nawiązujących do dziedzictwa ksiąg Starego i Nowego Testamentu. Student nabywa umiejętności rozpoznawania obecności i określania roli elementów spuścizny biblijnej w literaturze i kulturze nowożytnej,
doskonali umiejętności dotyczące badania recepcji Biblii w literaturze europejskiej pierwszej połowy XIX w..
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student
FP1_W07 - zna dorobek literatury romantyzmu, rozumie
wywodzącą się z Biblii terminologię humanistyczną, zna związki
XIX-wiecznej literatury i kultury z kulturą śródziemnomorską
FP1_U01 - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać i selekcjonować
informacje niezbędne do poznania kulturotwórczej roli Biblii
FP1_U02 - potrafi formułować problemy badawcze, referować literaturę
przedmiotu, dobrać metody i narzędzia badawcze,
merytorycznie uzasadniać swoje stanowisko, wykorzystując
poglądy własne oraz innych autorów, i formułować wnioski podczas dyskusji na zajęciach, prezentacji wybranego zagadnienia
FP1_K01 - jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy
literaturoznawczej i konfrontowania jej z najnowszymi
ustaleniami oraz zasięgania opinii ekspertów, a także ciągłego
podnoszenia jej poziomu
Kryteria oceniania
Na ocenę dostateczną
student wymienia i prezentuje większość omawianych dzieł i zagadnień, w stopniu dostatecznym rozpoznaje i rozróżnia główne dzieła literatury romantycznej i ich powinowactwa biblijne. Student formułuje podstawowe opinie o omawianej literaturze w oparciu o znajomość problematyki reprezentatywnych dzieł i dokonuje elementarnej historycznoliterackiej analizy tekstów z uwzględnieniem kontekstów biblijnych. Student dostatecznie posługuje się terminami i pojęciami wprowadzonymi na zajęciach.
Na ocenę dobrą
student wymienia i prezentuje większość omawianych dzieł i zagadnień, w stopniu dobrym rozpoznaje i rozróżnia główne dzieła literatury romantycznej i ich powinowactwa biblijne. Student formułuje opinie o omawianej literaturze w oparciu o znajomość problematyki reprezentatywnych dzieł i dokonuje historycznoliterackiej analizy tekstów z uwzględnieniem kontekstów biblijnych. Student posługuje się terminami i pojęciami wprowadzonymi na zajęciach.
Na ocenę bardzo dobrą
student wymienia i prezentuje omawiane dzieła i zagadnienia, sprawnie rozróżnia główne dzieła, nurty i prądy literatury romantycznej. Student umiejętnie formułuje opinie o literaturze w oparciu o bardzo dobrą znajomość problematyki reprezentatywnych dzieł i dokonuje historycznoliterackiej analizy tekstów z uwzględnieniem kontekstów biblijnych. Student umiejętnie posługuje się terminami i pojęciami wprowadzonymi podczas zajęć.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: