Redagowanie publikacji WH-FW-M-RedPub
Celem przedmiotu jest wykształcenie umiejętności przygotowania tekstu do publikacji. Omówione zostaną normy wydawnicze ustalone na podstawie praktyki redakcyjno-edytorskiej, a także sprawy związane z kompozycją tekstu, stylistyką, normą językową, ortograficzną, interpunkcyjną.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2022/23_L: |
Efekty kształcenia
EU1 - Wiedza z zakresu podstawowych teorii reagowania tekstu oraz przygotowania tekstu (także tekstu będącego tłumaczeniem) do publikacji. Znajomość reguł kompozycyjnych i stylistycznych tekstu.
EU2 - Umiejętność posługiwania się podstawowymi zasadami metodologii przygotowania tekstu do publikacji.
EU3 - Świadomość dylematów moralnych i etycznych, wynikający z wykonywania zawodu redaktora językowego oraz redaktora prowadzącego publikację.
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą Student:
ma szeroką wiedzę z zakresu podstawowych teorii reagowania tekstu oraz przygotowania tekstu (także tekstu będącego tłumaczeniem) do publikacji. Posiada klarowną znajomość reguł kompozycyjnych i stylistycznych tekstu.
umiejętność posługiwania się podstawowymi zasadami metodologii przygotowania tekstu do publikacji.
Ma pełną świadomość dylematów moralnych i etycznych, wynikający z wykonywania zawodu redaktora językowego oraz redaktora prowadzącego publikację.
Na ocenę dobrą Student:
ma dobrą wiedzę z zakresu podstawowych teorii reagowania tekstu oraz przygotowania tekstu (także tekstu będącego tłumaczeniem) do publikacji. Posiada dobrą znajomość reguł kompozycyjnych i stylistycznych tekstu.
umiejętność posługiwania się podstawowymi zasadami metodologii przygotowania tekstu do publikacji.
Ma częściową świadomość dylematów moralnych i etycznych, wynikający z wykonywania zawodu redaktora językowego oraz redaktora prowadzącego publikację.
Na ocenę dostateczną Student posiada:
ma podstawową wiedzę z zakresu podstawowych teorii reagowania tekstu oraz przygotowania tekstu (także tekstu będącego tłumaczeniem) do publikacji. Posiada klarowną znajomość reguł kompozycyjnych i stylistycznych tekstu.
Ma podstawową umiejętność posługiwania się podstawowymi zasadami metodologii przygotowania tekstu do publikacji.
Wykazuje ograniczoną świadomość dylematów moralnych i etycznych, wynikający z wykonywania zawodu redaktora językowego oraz redaktora prowadzącego publikację.
Oceny "połówkowe" uzależnione będą od aktywności Studentów podczas zajęć.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: