Analiza i przygotowywanie materiałów dydaktycznych WH-FW-M-II-2-APMD
Kurs ma na celu znaczące rozszerzenie repertuaru umiejętności studentów w zakresie przygotowywania materiałów dydaktycznych do nauczania języka, skierowanych do dzieci i młodzieży na poziomie przedszkola, szkoły podstawowej oraz szkoły średniej. Poprzez dogłębną analizę krytyczną i praktykę w tworzeniu materiałów edukacyjnych, studenci zdobędą solidną świadomość metodologiczną. Będą w stanie precyzyjnie zidentyfikować trudności, które mogą pojawić się podczas nauczania, oraz opracować skuteczne strategie ich przezwyciężania. Kurs ma na celu kształcenie profesjonalistów zdolnych do tworzenia materiałów dydaktycznych, które nie tylko odpowiadają wymaganiom programowym, ale są także inspirujące, inkluzywne i autentyczne, przyczyniając się do wzbogacającego doświadczenia edukacyjnego uczniów na każdym poziomie.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Na zakończenie kursu oczekuje się, że student rozwinął dogłębną świadomość i zaawansowaną wiedzę w zakresie krytycznej oceny i tworzenia materiałów dydaktycznych, odpowiednich dla różnych grup wiekowych oraz różnych poziomów zaawansowania językowego (WIEDZA). Obejmuje to zdolność do dostosowania materiałów do specyficznych potrzeb uczniów, zapewniając podejście pedagogiczne, które jest ukierunkowane i skuteczne, wspierając i wzmacniając naukę języka w zróżnicowanych kontekstach edukacyjnych (UMIEJĘTNOŚCI). Student będzie również w stanie zidentyfikować szczególne potrzeby każdej grupy i odpowiedzieć na nie poprzez kreatywne i dobrze zorganizowane rozwiązania dydaktyczne (KOMPETENCJE SPOŁECZNIE).
Kryteria oceniania
Aby uzyskać ocenę 5:
Student wykazuje doskonałe zrozumienie materiałów dydaktycznych, analizując je w sposób dogłębny i krytyczny. Potrafi dostarczyć trafną, szczegółową i dobrze uzasadnioną ocenę, podkreślając zarówno mocne strony, jak i obszary do poprawy. Używa terminologii specjalistycznej i koncepcji teoretycznych w odpowiedni sposób oraz wykazuje umiejętność syntezy i oryginalności we wnioskach. Ponadto tworzy innowacyjne i dobrze zorganizowane materiały dydaktyczne, które skutecznie odpowiadają na potrzeby uczniów, pokazując doskonałe zrozumienie dynamiki edukacyjnej.
Aby uzyskać ocenę 4.5:
Student wykazuje dobre zrozumienie materiałów dydaktycznych i analizuje je w sposób krytyczny, podkreślając większość istotnych punktów. Argumentacja jest solidna, chociaż brakuje kilku szczegółów lub pogłębienia w porównaniu do poziomu maksymalnego. Użycie terminologii jest odpowiednie, a refleksja jest ogólnie spójna i dobrze zorganizowana. Ponadto potrafi tworzyć wysokiej jakości materiały dydaktyczne, które odzwierciedlają dobre zrozumienie pojęć, choć z pewnymi ograniczeniami w zakresie maksymalnej oryginalności lub skuteczności.
Aby uzyskać ocenę 4:
Student wykazuje odpowiednie zrozumienie materiałów dydaktycznych, identyfikując główne istotne elementy i przedstawiając jasną analizę, ale nie w pełni pogłębioną. Argumentacja jest spójna, choć zawiera pewne uogólnienia lub braki szczegółów. Używana terminologia jest w większości poprawna, a refleksja jest zasadniczo adekwatna. Ponadto potrafi tworzyć odpowiednie materiały dydaktyczne, które pokazują wystarczające zrozumienie pojęć, choć nie są one szczególnie innowacyjne ani pogłębione.
Aby uzyskać ocenę 3:
Student wykazuje wystarczające zrozumienie materiałów dydaktycznych, identyfikując główne elementy bez szczególnego pogłębienia krytycznego. Analiza jest obecna, ale może być powierzchowna, z ograniczonym użyciem terminologii specjalistycznej. Argumentacja jest spójna, ale prosta, i pokazuje potrzebę rozwijania umiejętności refleksji krytycznej. Ponadto tworzy podstawowe materiały dydaktyczne, wystarczające do pokrycia kluczowych aspektów, ale bez szczególnych innowacji, odzwierciedlając podstawowe zrozumienie pojęć.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: