Problemy poprawności językowej i redagowanie publikacji WH-FW-M-I-2-ProPopJe
1. Zasady ortografii (1-2).
2. Zasady interpunkcji (3-4).
3. Kłopotliwe zagadnienia z morfologii (5-6).
4. Kłopotliwe zagadnienia ze składni (7-8).
5. Rozpoznanie i przełączanie różnych kodów językowych (9-10).
6. Poprawność leksykalna: błąd a kreatywność (11-12).
7. Próba przeprowadzenia korekty tekstu (13-14).
UWAGA: Zależnie od postępów grupy, kolejność i treść omawianych zagadnień może ulec zmianie.
W cyklu 2023/24_L:
1. Zasady ortografii (1-2). UWAGA: Zależnie od postępów grupy, kolejność i treść omawianych zagadnień może ulec zmianie. |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
Student potrafi identyfikować i opisać różne odmiany stylistyczne języka włoskiego pisemnego.
UMIEJĘTNOŚCI
Student umie posługiwać się narzędziem pisemnym, aby w swojej pracy wykazać zdolność do tworzenia i zachowania spójności językowej i stylistycznej.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Student jest w stanie rozpoznać i rozstrzygać dylematy naukowe i etyczne związane z wykonywaniem pracy filologa zarówno w pracy indywidualnej, jak i zespołowej.
2 PUNKTY ECTS (50-60 godz.)
30 godz. - uczestnictwo w zajęciach
20-30 godz. - przygotowanie pracy domowej, samodzielne przygotowanie się do egzaminu
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia i podstawa oceny końcowej
– aktywny udział w zajęciach
– bieżące przygotowanie do zajęć (ćwiczenia i lektury)
– pozytywny wynik pisemnego zaliczenia końcowego w języku włoskim (kolokwium może być podzielone na dwie części w ciągu semestru).
Na ocenę dostateczną (3) student posiada podstawową wiedzę o zasadach ortografii, interpunkcji oraz cechach stylistycznych różnych odmian tekstologicznych w języku włoskim; umie posługiwać się narzędziem pisemnym, aby w swojej pracy wykazać podstawową zdolność do tworzenia i zachowania spójności językowej i stylistycznej; potrafi rozpoznać i rozstrzygać dylematy naukowe i etyczne związane z wykonywaniem pracy filologa zarówno w pracy indywidualnej, jak i zespołowej.
Na ocenę dobrą (4) student posiada dobrą wiedzę o zasadach ortografii, interpunkcji oraz cechach stylistycznych różnych odmian tekstologicznych w języku włoskim; umie posługiwać się narzędziem pisemnym, aby w swojej pracy wykazać dobrą zdolność do tworzenia i zachowania spójności językowej i stylistycznej; potrafi rozpoznać i rozstrzygać dylematy naukowe i etyczne związane z wykonywaniem pracy filologa zarówno w pracy indywidualnej, jak i zespołowej.
Na ocenę bardzo dobrą (5) student posiada bardzo dobrą wiedzę o zasadach ortografii, interpunkcji oraz cechach stylistycznych różnych odmian tekstologicznych w języku włoskim; umie posługiwać się narzędziem pisemnym, aby w swojej pracy wykazać bardzo dobrą zdolność do tworzenia i zachowania spójności językowej i stylistycznej; potrafi rozpoznać i rozstrzygać dylematy naukowe i etyczne związane z wykonywaniem pracy filologa zarówno w pracy indywidualnej, jak i zespołowej.
Literatura
Piva P., Donegà G.P., Baroni A.M., Laboratorio: conoscere e usare la lingua italiana, Firenze 2007
F. Di Natale, Andare oltre. Dubbi e problemi di grammatica italiana per stranieri, Perugia 1997
S. Lubello (a c. di), Manuale di linguistica italiana, Berlin-Boston 2016 (wybrane rozdziały)
K. Garajova, Manualetto di stilistica italiana, Brno 2014
Podczas zajęć będą podawane Studentom również materiały pochodzące z innych mniej dostępnych źródeł.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: