Podstawowe zagadnienia edytorskie literatury włoskiej epok dawnych WH-FW-M-I-2-PodEdyt
Konwersatorium ma na celu zapoznanie studentów z podstawowymi problemami zapisywania i edytowania tekstów literatury włoskiej okresu średniowiecza i renesansu. Przedmiotem szczególnego zainteresowania będą świadectwa rękopiśmienne, początki ery druku i związane z nimi przemiany w traktowaniu i edytowaniu tekstów literackich epok dawnych. Zapoznanie się z dziejami edytorskimi wybranego dzieła (case study) pozwoli zrozumieć i zastosować wiedzę teoretyczną. Kontakt z rękopisami, inkunabułami i starodrukami (w obecnych warunkach możliwy jedynie w formie cyfrowej) stanowi uzupełnienie teorii i okazję do dyskusji nad wartością i ograniczeniami digitalizacji.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2023/24_Z: |
Efekty kształcenia
rozumie zmienność języka, jego warstwy semantycznej oraz ewolucji
systemów gramatycznych
posługiwać się uznanymi w filologii metodami, w swojej pracy
wykazując zdolność do zachowania spójności metodologicznej
rozpoznawania i rozstrzygania dylematów naukowych i etycznych
związanych z wykonywaniem pracy filologa zarówno w pracy
indywidualnej, jak i zespołowej
Kryteria oceniania
Aktywny udział w zajęciach. Esej końcowy.
Na ocenę 3: student posiada kilka kompetencji wymienionych w efektach kształcenia
Na ocenę 4: student posiada znakomitą większość kompetencji wymienionych w efektach kształcenia
Na ocenę 5: student opanował w wysokim stopniu wszystkie kompetencje wymienionych w efektach kształcenia (oraz potrafi wzbogacić je o własne twórcze zastosowanie)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: