Praktyczna nauka języka włoskiego C2 - komunikacja pisemna WH-FW-II-2-PNJW-KP
Kurs komunikacji pisemnej na poziomie C2 ma na celu doskonalenie zaawansowanych umiejętności językowych, umożliwiających tworzenie złożonych tekstów o różnorodnym charakterze. Uczestnicy będą pracować nad redagowaniem tekstów kreatywnych, reklamowych, akademickich, krytycznych, a także dziennikarskich i naukowych. Szczególny nacisk zostanie położony na analizę stylu, tonu oraz technik retorycznych odpowiednich dla każdego rodzaju tekstu.
Oprócz indywidualnych ćwiczeń, przewidziana jest także praca w grupach nad małymi projektami pisemnymi, aby rozwijać umiejętności współpracy i koordynacji w tworzeniu bardziej złożonych form pisemnych. Zajęcia obejmą również praktyczne zadania, takie jak tworzenie raportów, esejów i treści cyfrowych, dzięki którym uczestnicy będą mieli okazję doskonalić swoje zdolności w różnych kontekstach i dla różnych odbiorców. Celem kursu jest opanowanie pisemnej komunikacji na poziomie eksperckim, z uwzględnieniem precyzji, stylu i efektywności przekazu.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA: Na koniec kursu pisania kreatywnego, studenci będą w stanie wykorzystywać różnorodne techniki pisania do tworzenia narracji, dialogów i tekstów reklamowych, wykazując głębokie zrozumienie specyfiki każdego gatunku.
UMIEJĘTNOŚĆ: Absolwent umie tworzyć i doskonalić osobisty i autentyczny głos narracyjny, który wyróżnia się w krajobrazie pisania kreatywnego; umie tworzyć kompleksowe i wiarygodne postacie oraz pisać naturalne i angażujące dialogi, które przyczyniają się do wciągających dynamik narracyjnych. Potrafi również projektować i pisać efektywne i kreatywne teksty reklamowe, stosując techniki perswazji i storytellingu, aby przyciągnąć i utrzymać uwagę odbiorców. Absolwent umie stosować techniki storytellingu w marketingu, aby przekazywać wartości, idee i produkty w sposób perswazyjny i angażujący. Ponadto, potrafi stosować podstawowe techniki pisania scenariuszy do filmów i teatrów, przestrzegając struktur narracyjnych i formalnych wymogów gatunku.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Absolwent rozumie wartość tekstów pisemnych, własnych i cudzych, oferując i otrzymując konstruktywną opinię, aby poprawić umiejętności pisarskie. Efektywnie zarządzą procesem korekty, identyfikując obszary do poprawy i wprowadzając zmiany w celu udoskonalenia i dopracowania swojej pracy. Ostatecznie, będą korzystać z zasobów i narzędzi pisarskich, takich jak przewodniki, przykłady i oprogramowanie, aby wspierać i optymalizować proces twórczy i produkcyjny.
Kryteria oceniania
Aby uzyskać ocenę 5: Student wykazuje doskonałą znajomość języka włoskiego na poziomie C2, z produkcją pisemną jasną, dokładną i stylistycznie bogatą. Teksty są złożone, dobrze zorganizowane i pokazują znaczną różnorodność leksykalną, a także pełną znajomość niuansów znaczeniowych. Argumentacja jest przekonująca, logiczna i poparta odpowiednimi przykładami. Ponadto, użycie idiomów i zaawansowanych struktur jest płynne i naturalne, co świadczy o pełnej autonomii wyrażania i kreatywności.
Aby uzyskać ocenę 4.5: Student wykazuje doskonałą kompetencję w komunikacji pisemnej w języku włoskim na poziomie C2, tworząc złożone i dobrze zorganizowane teksty. Zasób słownictwa jest szeroki, z dobrą umiejętnością używania idiomów i zaawansowanych struktur. Argumentacja jest solidna i jasna, choć może brakować nieco głębi lub oryginalności w porównaniu do poziomu maksymalnego. Spójność tekstu jest dobra, z drobnymi nieścisłościami, które nie wpływają na zrozumiałość.
Aby uzyskać ocenę 4: Student wykazuje dobrą znajomość języka włoskiego na poziomie C2, tworząc teksty pisemne dobrze zorganizowane, ale o mniejszej złożoności. Zasób słownictwa jest odpowiedni, choć niezbyt bogaty. Argumentacja jest spójna i ogólnie jasna, ale mogłaby być bardziej pogłębiona lub precyzyjna. Mogą wystąpić pewne nieścisłości gramatyczne lub leksykalne, ale nie utrudniają one skutecznego przekazu wiadomości.
Aby uzyskać ocenę 3 (zaliczenie): Student wykazuje wystarczającą kompetencję w komunikacji pisemnej w języku włoskim na poziomie C2. Teksty są na ogół zrozumiałe, chociaż prezentują prostą strukturę i ograniczony zasób słownictwa. Argumentacja jest często powierzchowna i nie do końca rozwinięta, z pewnymi nieścisłościami gramatycznymi i leksykalnymi, które jednak nie wpływają na zrozumienie tekstu. Spójność jest obecna, ale może być słaba, co wskazuje na potrzebę poprawy w zakresie użycia zaawansowanych struktur i idiomów.
Ostateczna ocena z kursu będzie opierać się na różnych elementach, które odzwierciedlają zaangażowanie i umiejętności nabyte przez uczestników w trakcie zajęć. Szczególną uwagę poświęci się jakości prac pisemnych oraz projektów realizowanych na zajęciach. Te zadania, będące wynikiem pracy indywidualnej i grupowej, będą stanowić 70% całkowitej oceny. Zostaną one ocenione pod kątem jasności, spójności, zdolności do dostosowania się do wymaganego typu tekstu oraz poprawnego zastosowania technik językowych i stylistycznych omawianych na zajęciach.
Na zakończenie kursu uczestnicy będą musieli przystąpić do końcowego testu pisemnego, który będzie polegał na stworzeniu złożonego tekstu, mającego na celu sprawdzenie ich umiejętności w zaawansowanej komunikacji pisemnej. Test ten będzie stanowił pozostałe 30% oceny. Ostateczny wynik będzie więc odzwierciedlał zarówno umiejętności rozwijane przez cały kurs, jak i zdolność do zastosowania tych umiejętności w formalnym i zorganizowanym kontekście.
Literatura
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: