Praktyczna nauka języka włoskiego 3 - słownictwo WH-FW-I-2-PNJW-S
- https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=46904 (w cyklu 2024/25_Z)
Materiał leksykalny obejmuje następujące obszary tematyczne: człowiek w życiu społecznym; jedzenie i odżywianie; opera i muzyka, instrumenty muzyczne; radiofonia i telewizja; przestępczość; nowe media jako przestrzeń komunikacji.
Do kompetencji komunikacyjnych w zakresie języka włoskiego nabywanych przez Studenta podczas zajęć należą: dawanie porad i wskazówek oraz porównywanie; budowanie wypowiedzi na temat wydarzeń historycznych; wyrażanie nadziei, opinii, zakazu, chęci, wątpliwości dotyczących teraźniejszości i przeszłości; argumentowanie własnej opinii na dany temat; kontrastowanie następujących po sobie czynności w czasie przyszłym; stawianie hipotez; komunikacja z użyciem poczty elektronicznej i nowych mediów.
Kurs obejmuje ćwiczenie wypowiedzi ustnych w języku włoskim oraz ćwiczenia leksykalne w zakresie następujących tematów:
- la technologia, il computer, ipad ecc.
- il linguaggio giovanile
- modi di dire e le espressioni idiomatiche (animali e cucina)
- i libri e il fumetto
- la descrizione dell'aspetto fisico
- la personatita'
- nomi con due plurali
- nomi con plurale irregolare
- i nomi alterati
- il linguaggio dei gesti
- lo sport/le discipline sportive
- gli stati d'animo e situazioni
- il linguaggio del cinema e televisione
Formy wypowiedzi ustnych:
- monolog na wybrany temat (lo sport, la technologia, l'ecologia ecc.)
- dialog, interakcja z wykładowcą na wybrany temat
W cyklu 2024/25_Z:
kartkówki na każdych zajęciach, testy z większej partii materiału, ocenianie ciągłe aktywności studentów, prace domowe ecc. Osoba, która była nieobecna 3 razy lub więcej zobowiązana jest do zaliczenia dodatkowej partii materiału dotyczącej leksyki. Test lub odpowiedź ustna. Dopuszczane są 2 nieobecności nieusprawiedliwione w ciągu semestru. |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
- zna miejsce i znaczenie nauk filologicznych w obszarze
nauk humanistycznych oraz specyfikę metodologiczną
przedmiotu badań językoznawczych (FW1_W10)
- potrafi posługiwać się językiem włoskim na poziomie co
najmniej C1 oraz drugim językiem obcym na poziomie
co najmniej B2 Europejskiego Systemu Opisu
Kształcenia Językowego (FW1_U01)
- ciągłego pogłębiania swojej wiedzy oraz do jej
krytycznej oceny (FW1_K01)
- wykorzystać w samodzielnej pracy wskazówki i uwagi
krytyczne opiekunów naukowych (FW1_U04)
OPIS ECTS: 1 punkt (62,5 godzin; 1 punkt = 25 godzin)
Udział w zajęciach: 30 godzin
Systematyczne przygotowanie do zajęć, praca własna - 25 godzin
Przygotowanie do kolokwiów: 7,5 godziny.
Kryteria oceniania
kartkówki na każdych zajęciach, testy z większej partii materiału, ocenianie ciągłe aktywności studentów, prace domowe ecc.
Osoba, która była nieobecna 3 razy lub więcej zobowiązana jest do zaliczenia dodatkowej partii materiału dotyczącej leksyki. Test lub odpowiedź ustna.
Dopuszczane są 2 nieobecności nieusprawiedliwione w ciągu semestru.
Kryteria oceniania:
- ocena niedostateczna (2) - student nie opanował wymagań na ocenę dostateczną;
- ocena dostateczna (3) - student w stopniu podstawowym opanował słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych omawianych na zajęciach (FW1_W10). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). W stopniu zadowalającym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (FW1_U04).
- ocena dobra (4) - student w stopniu dobrym opanował słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych omawianych na zajęciach (FW1_W10). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). W stopniu dobrym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (FW1_U04).
- ocena bardzo dobra (5) - student opanował słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych omawianych na zajęciach. Samodzielnie rozszerza swoją bazę środków leksykalnych (FW1_W10). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych oraz bardziej złożonych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). W stopniu bardzo dobrym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (FW1_U04).
Literatura
podręcznik wiodący:
R. Bozzone Costa, M. Piantoni, C. Ghezzi, Nuovo Contatto B1, Loescher Editore
Bailini S., Consonno S., Ricette per parlare, Alma Edizioni 2002
Pozostałe:
Bertoni S., Nocchi S., Le parole italiane, Alma Edizioni 2004
Cattunar J., Colombo F., Attiva il lessico 2, Le Monnier 2013
Jenerowicz A., Giorgi C., Italiano. Repetytorium tematyczno-leksykalne, Wagros 2000
Aprile G., Italiano per modi di dire, Esercizi su espressioni, proverbi e frasi idiomatiche, Alma Edizioni
Guglielmino L., Paterna E., Una parola tira l'altra 1 e 2, Attività ed esercizi di vocabolario, Guerra Edizioni
Bacci P., Zambardino G., Un tuffo nell'azzurro 2. Nuovo corso di lingua e cultura italiana. Quaderno di esercizi, Panozzo Editore
Italia mi piace, giornale, Colorful Media
Materiały autorskie opracowane przez wykładowcę, gry językowe, materiały wykorzystywane i tworzone do aplikacji internetowych ecc.
W cyklu 2024/25_Z:
Wszystkie materiały oraz prace domowe umieszczane są na platformie Moodle. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: