Praktyczna nauka języka włoskiego 2 - słownictwo WH-FW-I-1-PNJW2-S
Kurs obejmuje ćwiczenie wypowiedzi ustnych w języku włoskim oraz ćwiczenia leksykalne w zakresie następujących tematów:
- przedstawianie się/dane personalne;
- opis osób i przedmiotów;
- tworzenie pytań
- narodowości
- przedmioty w szkole/biurze
- podstawowe wyrażenia idiomatyczne
- środki transportu;
- liczby i godziny
- czas wolny/zainteresowania;
- opis domu/mieszkania;
- pory roku, miesiące, dni tygodnia;
- pogoda;
- kawiarnia; rodzaje kaw, kawiarka (elementy kultury Włoch)
- la colazione all'italiana
- na stacji kolejowej
- na lotnisku
- poruszanie się po mieście
- Boże Narodzenie i Wielkanoc we Włoszech
Formy wypowiedzi ustnych:
- monolog (np. opis zdjęcia, wypowiedź o sposobach spędzania czasu wolnego itd.);
- dialog.
W cyklu 2024/25_L:
Kurs obejmuje ćwiczenie wypowiedzi ustnych w języku włoskim oraz ćwiczenia leksykalne w zakresie następujących tematów: - opis domu/mieszkania; - pory roku, miesiące, dni tygodnia; - pogoda; - kawiarnia; rodzaje kaw, kawiarka (elementy kultury Włoch) - la colazione all'italiana - Al bar - Al ristorante - na stacji kolejowej - na lotnisku - poruszanie się po mieście - Wielkanoc we Włoszech Formy wypowiedzi ustnych: - monolog (np. opis zdjęcia, wypowiedź o sposobach spędzania czasu wolnego itd.); - dialog. |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
- zna miejsce i znaczenie nauk filologicznych w obszarze
nauk humanistycznych oraz specyfikę metodologiczną
przedmiotu badań językoznawczych (FW1_W10)
- potrafi posługiwać się językiem włoskim na poziomie co
najmniej C1 oraz drugim językiem obcym na poziomie
co najmniej B2 Europejskiego Systemu Opisu
Kształcenia Językowego (FW1_U01)
- ciągłego pogłębiania swojej wiedzy oraz do jej
krytycznej oceny (FW1_K01)
OPIS ECTS: 1 punkt (62,5 godzin; 1 punkt = 25 godzin)
Udział w zajęciach: 30 godzin,
Systematyczne przygotowanie do zajęć, praca własna - 25 godzin
Przygotowanie do kolokwiów: 7,5 godziny.
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
kartkówki na każdych zajęciach, testy z większej partii materiału, ocenianie ciągłe aktywności studentów, prace domowe ecc.
Średnia z kartkówek jest brana pod uwagę przy wystawianiu oceny na semestr. Kartkówek nie trzeba poprawiać. Jeśli Student nie pisał lub nie zaliczył kartkówki ma możliwość napisania jej na dyżurze prowadzącego.
Osoba z danej grupy, która uzyska najwyższy wynik z kolokwium pierwszego oraz napisze wszystkie wejściówki w terminie i uzyska z nich najwyższą średnią będzie zwolniona z pisania drugiego kolokwium i otrzymuje ocenę 5 na koniec semestru.
Osoba, która była nieobecna 3 razy lub więcej zobowiązana jest do zaliczenia dodatkowej partii materiału dotyczącej leksyki. Test lub zaliczenie ustne.
Dopuszczane są 2 nieobecności nieusprawiedliwione w ciągu semestru.
W semestrze przewidziane są dwa kolokwia z większej partii materiału. Kolokwia odbędą się w dwóch terminach. Osoby, które nie zaliczyły lub nie przystąpiły do kolokwium w podanym terminie będą miały możliwość przystąpienia do testu/testów w drugim terminie.
Podstawą zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie min.60% z kolokwium, obecność na zajęciach oraz praca w semestrze.
Metody dydaktyczne
WIEDZA
Prowadzący wprowadza nowe zagadnienia za pomocą opowiadania i metod ćwiczeniowo-praktycznych. Stosowane są także zróżnicowane metody eksponujące. Nabyta przez Studenta wiedza weryfikowana jest za pomocą ćwiczeń i projektów.
UMIEJĘTNOŚCI
Umiejętności Studentów rozwijane są podczas ćwiczeń w parach i niewielkich grupach. Metoda ćwiczeniowa sprzyja rozwojowi zainteresowań poznawczych. Metoda projektu pozwala na rozwój umiejętności wykorzystania różnych źródeł informacji oraz wpływa na kształtowanie umiejętności pracy w zespole.
KOMPETENCJE
Student wzmacnia swoje kompetencje poprzez liczne ćwiczenia i zadania praktyczne, które pozwalają na zastosowanie nabytej wiedzy teoretycznej.
Weryfikacja efektów kształcenia dokonywana jest na podstawie kartkówek i testów śródsemestralnych oraz kolokwium końcowego.
Ocenie ciągłej podlega również aktywność Studenta podczas zajęć, przygotowanie do zajęć oraz umiejętność wypowiedzi.
Kryteria oceniania:
- ocena niedostateczna (2) - student nie opanował wymagań na ocenę dostateczną;
- ocena dostateczna (3) - student w stopniu podstawowym opanował słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych omawianych na zajęciach (FW1_W10). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). W stopniu zadowalającym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (FW1_U04).
- ocena dobra (4) - student w stopniu dobrym opanował słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych omawianych na zajęciach (FW1_W10). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). W stopniu dobrym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (FW1_U04).
- ocena bardzo dobra (5) - student opanował słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych omawianych na zajęciach. Samodzielnie rozszerza swoją bazę środków leksykalnych (FW1_W10). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych oraz bardziej złożonych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). W stopniu bardzo dobrym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (FW1_U04).
Literatura
Bailini S., Consonno S., Ricette per parlare, Alma Edizioni 2002
Bertoni S., Nocchi S., Le parole italiane, Alma Edizioni 2004
Cattunar J., Colombo F., Attiva il lessico, Le Monnier 2013
Jenerowicz A., Giorgi C., Italiano. Repetytorium tematyczno-leksykalne, Wagros 2000
L. Guglielmino , E. Paterna, Una parola tira l'altra 1 e 2, Guerra Edizioni, 2007
Federico Benedetti, Język włoski dla początkujących - zeszyt ćwiczeń, Nowela ASSIMIL 2020
Foremniak K., Włoski w tłumaczeniach. Gramatyka. Poziom A1. Część 1, Preston Publishing 2019
ELI Dizionario illustrato italiano
Materiały autorskie opracowane przez wykładowcę. (prezentacje, ćwiczenia interaktywne, wordwall, quizlet)
Wszystkie materiały z zajęć oraz prace domowe są umieszczane na platformie Moodle.
W cyklu 2024/25_L:
Bailini S., Consonno S., Ricette per parlare, Alma Edizioni 2002 Bertoni S., Nocchi S., Le parole italiane, Alma Edizioni 2004 Cattunar J., Colombo F., Attiva il lessico, Le Monnier 2013 Jenerowicz A., Giorgi C., Italiano. Repetytorium tematyczno-leksykalne, Wagros 2000 L. Guglielmino , E. Paterna, Una parola tira l'altra 1 e 2, Guerra Edizioni, 2007 Federico Benedetti, Język włoski dla początkujących - zeszyt ćwiczeń, Nowela ASSIMIL 2020 Foremniak K., Włoski w tłumaczeniach. Gramatyka. Poziom A1. Część 1, Preston Publishing 2019 ELI Dizionario illustrato italiano Wszystkie materiały z zajęć oraz prace domowe są umieszczane na platformie Moodle. https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=49045 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: