Praktyczna nauka języka włoskiego 1 - słownictwo WH-FW-I-1-PNJW-S
Kurs obejmuje ćwiczenie wypowiedzi ustnych w języku włoskim oraz ćwiczenia leksykalne w zakresie następujących tematów:
- przedstawianie się/dane personalne;
- opis osób i przedmiotów;
- tworzenie pytań
- narodowości
- przedmioty w szkole/biurze
- podstawowe wyrażenia idiomatyczne
- środki transportu;
- liczby i godziny
- czas wolny/zainteresowania;
- opis domu/mieszkania;
- pory roku, miesiące, dni tygodnia;
- pogoda;
- kawiarnia; rodzaje kaw, kawiarka (elementy kultury Włoch)
- la colazione all'italiana
- Boże Narodzenie we Włoszech
Formy wypowiedzi ustnych:
- monolog (np. opis zdjęcia, wypowiedź o sposobach spędzania czasu wolnego itd.);
- dialog.
W cyklu 2024/25_Z:
kartkówki na każdych zajęciach, testy z większej partii materiału, ocenianie ciągłe aktywności studentów, prace domowe ecc. Średnia z kartkówek jest brana pod uwagę przy wystawianiu oceny na semestr. Kartkówek nie trzeba poprawiać. Jeśli Student nie pisał lub nie zaliczył kartkówki ma możliwość napisania jej na dyżurze prowadzącego. Osoba z danej grupy, która uzyska najwyższy wynik z kolokwium pierwszego oraz napisze wszystkie wejściówki w terminie i uzyska z nich najwyższą średnią będzie zwolniona z pisania drugiego kolokwium i otrzymuje ocenę 5 na koniec semestru. Osoba, która była nieobecna 3 razy lub więcej zobowiązana jest do zaliczenia dodatkowej partii materiału dotyczącej leksyki. Test lub zaliczenie ustne. |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
OPIS ECTS: 1 punkt (62,5 godzin; 1 punkt = 25 godzin)
Udział w zajęciach: 30 godzin,
Systematyczne przygotowanie do zajęć, praca własna - 25 godzin
Przygotowanie do kolokwiów: 7,5 godziny.
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
kartkówki na każdych zajęciach, testy z większej partii materiału, ocenianie ciągłe aktywności studentów, prace domowe ecc.
Osoba, która była nieobecna 3 razy lub więcej zobowiązana jest do zaliczenia dodatkowej partii materiału dotyczącej leksyki. Test lub zaliczenie ustne.
Dopuszczane są 2 nieobecności nieusprawiedliwione w ciągu semestru.
Średnia z kartkówek jest brana pod uwagę przy wystawianiu oceny na semestr. Kartkówek nie trzeba poprawiać. Jeśli Student nie pisał lub nie zaliczył kartkówki ma możliwość napisania jej na dyżurze prowadzącego.
Osoba z danej grupy, która uzyska najwyższy wynik z kolokwium pierwszego oraz napisze wszystkie wejściówki w terminie i uzyska z nich najwyższą średnią będzie zwolniona z pisania drugiego kolokwium i otrzymuje ocenę 5 na koniec semestru.
W semestrze przewidziane są dwa kolokwia z większej partii materiału. kolokwia odbędą się tylko w jednym terminie. osoby, które nie zaliczyły lub nie przystąpiły do kolokwium w podanym terminie będą miały możliwość przystąpienia do testu/testów w drugim terminie na końcu semestru.
Podstawą zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie min.60% z kolokwium, obecność na zajęciach oraz praca w semestrze.
Metody dydaktyczne
WIEDZA
Prowadzący wprowadza nowe zagadnienia za pomocą opowiadania i metod ćwiczeniowo-praktycznych. Stosowane są także zróżnicowane metody eksponujące. Nabyta przez Studenta wiedza weryfikowana jest za pomocą ćwiczeń i projektów.
UMIEJĘTNOŚCI
Umiejętności Studentów rozwijane są podczas ćwiczeń w parach i niewielkich grupach. Metoda ćwiczeniowa sprzyja rozwojowi zainteresowań poznawczych. Metoda projektu pozwala na rozwój umiejętności wykorzystania różnych źródeł informacji oraz wpływa na kształtowanie umiejętności pracy w zespole.
KOMPETENCJE
Student wzmacnia swoje kompetencje poprzez liczne ćwiczenia i zadania praktyczne, które pozwalają na zastosowanie nabytej wiedzy teoretycznej.
Weryfikacja efektów kształcenia dokonywana jest na podstawie kartkówek i testów śródsemestralnych oraz kolokwium końcowego.
Ocenie ciągłej podlega również aktywność Studenta podczas zajęć, przygotowanie do zajęć oraz umiejętność wypowiedzi.
Kryteria oceniania:
- ocena niedostateczna (2) - student nie opanował wymagań na ocenę dostateczną;
- ocena dostateczna (3) - student w stopniu podstawowym opanował słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych omawianych na zajęciach (FW1_W10). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). W stopniu zadowalającym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (FW1_U04).
- ocena dobra (4) - student w stopniu dobrym opanował słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych omawianych na zajęciach (FW1_W10). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). W stopniu dobrym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (FW1_U04).
- ocena bardzo dobra (5) - student opanował słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych omawianych na zajęciach. Samodzielnie rozszerza swoją bazę środków leksykalnych (FW1_W10). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych oraz bardziej złożonych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). W stopniu bardzo dobrym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (FW1_U04).
Literatura
Bailini S., Consonno S., Ricette per parlare, Alma Edizioni 2002
Bertoni S., Nocchi S., Le parole italiane, Alma Edizioni 2004
Cattunar J., Colombo F., Attiva il lessico, Le Monnier 2013
Jenerowicz A., Giorgi C., Italiano. Repetytorium tematyczno-leksykalne, Wagros 2000
L. Guglielmino , E. Paterna, Una parola tira l'altra 1 e 2, Guerra Edizioni, 2007
Federico Benedetti, Język włoski dla początkujących - zeszyt ćwiczeń, Nowela ASSIMIL 2020
Foremniak K., Włoski w tłumaczeniach. Gramatyka. Poziom A1. Część 1, Preston Publishing 2019
Materiały autorskie opracowane przez wykładowcę.
Wszystkie materiały z zajęć oraz prace domowe są umieszczane na platformie Moodle.
link:
https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=46903
W cyklu 2024/25_Z:
Wszystkie materiały oraz prace domowe umieszczane są na platformie Moodle. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: