Kultura języka II WH-FW-I-1-KultJez
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z wybranymi zagadnieniami językoznawstwa normatywnego oraz rozwijanie umiejętności poprawnego i sprawnego używania języka.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
- rozumie miejsce i znaczenie kultury języka w obszarze nauk humanistycznych oraz specyfikę jej metodologiczną (W01);
- zauważa zmienność języka, jego warstwy semantycznej, zmienność normy językowej oraz ewolucji systemów gramatycznych (W10);
- potrafi analizować i syntetyzować na poziomie pozwalającym na klarowne i logiczne przedstawienie i uzasadnienie przyjętego
stanowiska z zakresu kultury języka z krytycznym wykorzystaniem dotychczasowego dorobku językoznawstwa normatywnego (U7);
- jest gotów do rozpoznawania i rozstrzygania dylematów naukowych i etycznych związanych z kulturą języka i etyką słowa, zarówno w pracy indywidualnej, jak i zespołowej (K03).
Kryteria oceniania
Na ocenę dostateczną (3) student:
- w stopniu podstawowym rozumie miejsce i znaczenie nauk filologicznych w obszarze nauk humanistycznych oraz specyfikę metodologiczną kultury języka (W01);
- w stopniu podstawowym zauważa zmienność języka, jego warstwy semantycznej, zmienność normy oraz ewolucji systemów gramatycznych (W10);
- w stopniu podstawowym potrafi analizować i syntetyzować na poziomie pozwalającym na klarowne i logiczne przedstawienie i uzasadnienie przyjętego stanowiska z zakresu kultury języka z krytycznym wykorzystaniem dotychczasowego dorobku językoznawstwa normatywnego (U7);
jest gotów do rozpoznawania i rozstrzygania niektórych dylematów naukowych i etycznych związanych z kulturą języka i etyką słowa, zarówno w pracy indywidualnej, jak i zespołowej (K03).
Na ocenę dobrą (4) student:
rozumie w stopniu dobrym miejsce i znaczenie nauk filologicznych w obszarze nauk humanistycznych oraz specyfikę metodologiczną kultury języka (W01);
zauważa zmienność języka, jego warstwy semantycznej, zmienność normy oraz ewolucji systemów gramatycznych (W10);
potrafi dobrze analizować i syntetyzować na poziomie pozwalającym na
klarowne i logiczne przedstawienie i uzasadnienie przyjętego
stanowiska z zakresu kultury języka z krytycznym wykorzystaniem dotychczasowego dorobku językoznawstwa normatywnego (U7);
jest gotów do rozpoznawania i rozstrzygania licznych dylematów naukowych i
etycznych związanych z kulturą języka i etyką słowa, zarówno w pracy indywidualnej, jak i zespołowej (K03).
Na ocenę bardzo dobrą student:
- bardzo dobrze rozumie miejsce i znaczenie nauk filologicznych w obszarze nauk humanistycznych oraz specyfikę metodologiczną kultury języka (W01);
- bardzo dobrze zauważa zmienność języka, jego warstwy semantycznej, zmienność normy oraz ewolucji systemów gramatycznych (W10);
- potrafi bardzo dobrze analizować i syntetyzować na poziomie pozwalającym na klarowne i logiczne przedstawienie i uzasadnienie przyjętego
stanowiska z zakresu kultury języka z krytycznym wykorzystaniem dotychczasowego dorobku językoznawstwa normatywnego (U7);
- jest gotów do rozpoznawania i rozstrzygania wszystkich dylematów naukowych i etycznych poruszanych na zajęciach, związanych z kulturą języka i etyką słowa, zarówno w pracy indywidualnej, jak i zespołowej (K03).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: