Analiza tekstów literackich: Duecento i Trecento WH-FW-I-1-AnTek-DT
Oprócz wiedzy ogólnej z zakresu historii literatury włoskiej studenci analizują wybrane teksty literackie, bądź ich fragmenty, w tłumaczeniach (różnych, o ile to możliwe). Szczególną rolę zwraca się na specyfikę warunków, w jakich rozwijała się literatura pierwszych wieków: różnorodność językową, skomplikowaną i zmieniającą się sytuacje polityczną, przemiany społeczne i gospodarcze. Z drugiej strony istotne jest zwrócenie uwagi na ciągłość form i toposów tej literatury.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
F1_W02
Student zna podstawową metodologię, terminologię i teorie wykorzystywane w badaniach literaturoznawczych
F1_W03
Student zna współczesne metody analizy i interpretacji dzieła literackiego
UMIEJĘTNOŚCI:
F1_U03
Potrafi formułować, precyzować i opracowywać problemy badawcze, samodzielnie dokonuje wyboru stosownych metod, uzasadnić dobór problemu i metod badawczych, posługując się przy tym poprawną terminologią naukową
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
F1_K04
Rozumie współodpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego Europy i poszczególnych jej regionów, w szczególności dziedzictwa obszaru kulturowego Włoch
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą:
absolwent zna bardzo dobrze podstawową metodologię, terminologię i teorie wykorzystywane w badaniach literaturoznawczych oraz współczesne metody analizy i interpretacji dzieła literackiego; potrafi bardzo dobrze formułować, precyzować i opracowywać problemy badawcze, samodzielnie dokonywać wyboru stosownych metod, uzasadnić dobór problemu i metod badawczych, posługując się przy tym poprawną terminologią naukową; rozumie bardzo dobrze współodpowiedzialnośc za zachowanie dziedzictwa kulturowego Europy i poszczególnych jej regionów, w szczególności dziedzictwa obszaru kulturowego Włoch.
Na ocenę dobrą:
absolwent zna dobrze podstawową metodologię, terminologię i teorie wykorzystywane w badaniach literaturoznawczych oraz współczesne metody analizy i interpretacji dzieła literackiego; potrafi dobrze formułować, precyzować i opracowywać problemy badawcze, samodzielnie dokonywać wyboru stosownych metod, uzasadnić dobór problemu i metod badawczych, posługując się przy tym poprawną terminologią naukową; rozumie dobrze współodpowiedzialność za zachowanie dziedzictwa kulturowego Europy i poszczególnych jej regionów, w szczególności dziedzictwa obszaru kulturowego Włoch.
Na ocenę dostateczną:
absolwent zna tylko w sposób ogólny metodologię, terminologię i teorie wykorzystywane w badaniach literaturoznawczych oraz współczesne metody analizy i interpretacji dzieła literackiego; potrafi formułować, ale nie precyzować i opracowywać problemy badawcze, samodzielnie dokonywać wyboru stosownych metod, uzasadnić dobór problemu i metod badawczych, nie zupełnie posługując się przy tym poprawną terminologią naukową; rozumie w sposób dostateczny współodpowiedzialność za zachowanie dziedzictwa kulturowego Europy i poszczególnych jej regionów, w szczególności dziedzictwa obszaru kulturowego Włoch.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: