Podstawy dydaktyki WH-FPZ-SP-II-1-PodDy
Najważniejsze zagadnienia programowe:
1. Przedmiot i zadania współczesnej dydaktyki. Dydaktyka ogólna a dydaktyki szczegółowe.
2. Najważniejsze nurty myślenia o edukacji i szkole – wybór.
5. Rola i znaczenie podstawy programowej.
6. Struktura programu nauczania. Korelacje międzyprzedmiotowe.
7. Ewaluacja pracy dydaktycznej nauczyciela.
8. Szkolnictwo alternatywne.
9. Współczesne koncepcje nauczania.
10. Istota i sens nauczania. Taksonomia celów nauczania.
11. Proces kształcenia.
12. Hierarchizacja celów kształcenia, środki dydaktyczne oraz planowanie drogi osiągania przez nauczyciela założonych celów.
13. Metody nauczania, organizacja pracy dydaktycznej.
14. Style i techniki pracy z uczniem.
15. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole masowej. Formy kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
16. Ocenianie w szkolnej codzienności.
17. Ocenianie wewnątrzszkolne. Ocenianie zewnętrzne.
18. Zasady tworzenia przez nauczyciela kryteriów oceniania oraz narzędzi sprawdzania uczniowskiej wiedzy i umiejętności.
19. Internet i media w procesie nauczania.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Nakład pracy studenta:
udział w zajęciach - 30 godzin
przygotowanie do niektórych zajęć - 8 godzin
czas na napisanie referatu/eseju/przygotowanie prezentacji - 15 godzin
przygotowanie do zaliczenia - 12 godzin
Suma - 65 godzin
Liczba ECTS - 2
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: