Dydaktyka przedmiotowa (metodyka nauczania literatury w szkole podstawowej) WH-FPZ-SP-II-1-DyPrz
Przygotowanie studentów specjalizacji nauczycielskiej do wykonywania zawodu nauczyciela języka polskiego w szkołach podstawowych w drugim module kształcenia, czyli w klasach 4-8. W semestrze zimowym nacisk będzie położony na pracę w klasach 4-6, natomiast w semestrze wiosennym w klasach 7-8.
W cyklu 2021/22_Z:
Celem kursu jest zaznajomienie studentów z Podstawą programową z języka polskiego oraz poznanie metod pracy z tekstami literackimi na lekcjach języka polskiego w klasach 4-8. Treści merytoryczne: |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia zgodne z rozporządzeniem MNiSW w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
Kryteria oceniania
A. Aktywność na zajęciach (branie udziału w ćwiczeniach i dyskusjach).
B. Lektura zalecanych tekstów.
C. Obecność na zajęciach. Można opuścić w semestrze jedne w trakcie semestru. Każda następna nieobecność wiąże się z przygotowaniem referatu na wskazany przez wykładowcę temat. Maksymalnie można opuścić troje zajęć.
D. Przygotowanie pracy zaliczeniowej.
W ramach zaliczenia przedmiotu należy przygotować scenariusz cyklu lekcji
omawiających wybraną przez studenta lekturę obowiązkową i dodatkową według kryteriów podanych na zajęciach. Scenariusze będą prezentowane w trakcie ostatnich zajęć w semestrze.
Zasady obliczenia oceny z przedmiotu:
Praca zaliczeniowa – maksymalna ocena: 4
Aktywność na zajęciach: +0,5-1
Maksymalnie jedna nieobecność na zajęciach: +0,5
Dodatkowe wystąpienia i prace, które nie dotyczą odrabiania nieobecności: +0,5
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: