Seminarium magisterskie WH-FPZ-SM.1
Treści merytoryczne:
Zasady stawiania problemu badawczego. Określanie celów i metod podejmowanych badań. Zasady opracowywania i wykorzystywania źródeł. Zasady przedstawiania stanu badań. Kompozycja pracy naukowej. Zasady edytorskie polonistycznych prac magisterskich.
Metody oceny: ocena ciągła przygotowania do seminarium.
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Zna i rozumie podstawowe zasady etyki, w tym etyki autorskiej, zna i rozumie zasady zarządzania zasobami własności intelektualnej.
Ma pogłębioną świadomość złożoności języka oraz istnienia norm językowych i ich roli w kształtowaniu stylu oralnej i pisemnej komunikacji społecznej.
Umie w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe, rozwijać kompetencje badawcze.
Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania w wybranej sferze działalności edukacyjnej i naukowej,
Praktyki zawodowe
Zgodnie ze studiowanymi specjalnościami.
Literatura
1. Franciszek Drączkowski, ABC pisania pracy magisterskiej, Pelplin 2000.
2. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001.
3. Karl R. Popper, Logika odkrycia naukowego, tł. z ang. Urszula Niklas, wyd. 2., Warszawa 2002.
4. Maria Węglińska, Jak pisać pracę magisterską, Warszawa 2000.
5. Krzysztof Woźniak, O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa 1998.
6. Radosław Zenderowski, Praca magisterska: jak pisać i obronić? Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2007.
7. Literatura związana z problematyką poszczególnych seminariów - ustalana i podawana przez prowadzącego zajęcia.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: