Warsztat wydawcy WH-FPZ-M-II-2-WarWyd
Zajęcia o charakterze warsztatowym, konwersatoryjnym, które mają na celu zaznajomienie studentów z kolejnymi etapami procesu wydawniczego. Na zajęciach Studenci będą zapoznawać się z działalnością wydawnictwa oraz sposobami promocji książki. Główną metodą dydaktyczną jest praca indywidualna (bądź w zespole) na przygotowywanym materiale, dyskusja moderowana, burza mózgów, a także elementy wykładu podawczego.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: Przygotowanie do zajęć - 30 godzin
Uczestnictwo w zajęciach - 15 godzin
Przygotowanie pracy zaliczeniowej - 30 godzin
Łącznie 75 godzin = 3 ECTS
| W cyklu 2022/23_Z: 6 pkt ECTS = 150 godzin pracy Studenta
30 godzin - udział w zajęciach
30 godzin - przygotowywanie się do zajęć
40 godzin - przygotowanie prezentacji zaliczeniowej
50 godzin - samodzielne opanowywanie wiedzy, zdobytej podczas zajęć |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
EW_1 – omawia etapy procesu wydawniczego;
EW_2 – wymienia najważniejsze konkursy i nagrody literackie w Polsce;
EW_3 – wymienia festiwale literackie w Polsce;
EW_4 – rozpoznaje najważniejsze wydawnictwa w Polsce;
EW_5 – omawia sposoby promocji książek;
EU_1 - potrafi przygotować arkusz kalkulacyjny wydania książki;
EU_2 – pisze profil wydawnictwa;
EU_3 – dopasowuje formy promocji do konkretnej książki;
EU_4 – potrafi przygotować prezentację projektu wydawnictwa;
UK_1 - pracuje w grupie i w zespole;
UK_2 - uczestniczy w dyskusji, prezentuje swoje stanowisko;
Kryteria oceniania
Niedostateczną ocenę otrzymuje Student, który nie opanował efektów kształcenia:
- nie bierze czynnego udziału w zajęciach;
- nie zna najważniejszych polskich wydawnictw i zasad ich funkcjonowania;
- nie rozumie problematyki związanej z procesem wydawniczym;
- nie wykazuje chęci rozwijania swoich kompetencji z zakresu funkcjonowania wydawnictwa w Polsce;
- nie wie, jakie są formy promocji książki;
- nie potrafi pracować w grupie lub w zespole;
- otrzymał ocenę niedostateczną z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu) lub nie oddał pracy.
Dostateczną ocenę otrzymuje Student, który:
- sporadycznie bierze aktywny udział w zajęciach;
- zna w stopniu dostatecznym najważniejsze polskie wydawnictwa i zasad ich funkcjonowania;
- rozumie problematykę związaną z procesem wydawniczym;
- potrafi z pomocą prowadzącego rozwijać swoje kompetencje z zakresu funkcjonowania wydawnictwa w Polsce;
- wie, jakie są formy promocji książki;
- potrafi pracować w grupie;
- posiada dostateczną wiedzę i umiejętności z zakresu kształtowania procesu wydawniczego konkretnej publikacji;
- otrzymał ocenę dostateczną z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu).
Dobrą ocenę otrzymuje Student, który:
- bierze aktywny udział w zajęciach;
- zna dobrze najważniejsze polskie wydawnictwa i zasad ich funkcjonowania;
- rozumie problematykę związaną z procesem wydawniczym;
- potrafi samodzielnie rozwijać swoje kompetencje z zakresu funkcjonowania wydawnictwa w Polsce;
- wie, jakie są formy promocji książki;
- potrafi pracować w grupie i w zespole;
- otrzymał ocenę dostateczną z plusem lub dobrą z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu).
Bardzo dobrą ocenę otrzymuje Student, który:
- bierze aktywny udział w zajęciach, wykazuje bardzo duże zainteresowanie poruszanymi zagadnieniami, samodzielnie poszerza swoją wiedzę;
- zna bardzo dobrze najważniejsze polskie wydawnictwa i zasad ich funkcjonowania;
- bardzo dobrze rozumie problematykę związaną z procesem wydawniczym;
- potrafi samodzielnie rozwijać swoje kompetencje z zakresu funkcjonowania wydawnictwa w Polsce;
- bardzo dobrze wie, jakie są formy promocji książki;
- potrafi pracować w grupie (w mniejszych i większych zespołach);
- otrzymał ocenę dobrą z plusem lub bardzo dobrą z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: