Problemy edytorskie literatury XIX i XX wieku WH-FPZ-M-II-2-PrEdL
Przedmiot realizuje dwa podstawowe cele. Po pierwsze, ma na zapoznać Studentów z najważniejszymi problemami edytorskimi literatury XIX i XX wieku. Podczas zajęć omówione zostaną najważniejsze edycje krytyczne wybranych twórców obu stuleci. Drugi cel przedmiotu ma charakter warsztatowy. Studenci będą zobligowani do przygotowania w drugim semestrze krytycznego opracowania edytorskiego wybranego tekstu o kilkustronicowej objętości.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2022/23_L: |
Efekty kształcenia
EW_1 - wyjaśnia terminologię oraz zasady postępowania stosowane w edytorstwie naukowym w odniesieniu do tekstów literackich XIX i XX wieku;
EW_2 - rozumie problematykę związaną z edycją dzieł XIX i XX wieku;
EW_3 - definiuje czym są dzieła "brulionowe" i jaka problematyka się z nimi wiąże;
EW_4 - identyfikuje najważniejsze edycje dzieł XIX i XX wieku;
EU_1 - rozwija samodzielnie swoje kompetencje edytorskie, wykorzystując wiedzę zdobytą podczas zajęć;
EU_2 - kieruje potrafi samodzielnie procesem przygotowania edycji naukowej dzieła XIX i XX wieku;
EU_3 - prezentuje przygotowane przez siebie materiały dotyczące problematyki zajęć;
UK_1 - pracuje w grupie (w mniejszych i większych zespołach);
UK_2 - bierze udział w dyskusji, prezentuje własne zdanie
Kryteria oceniania
Dostateczną ocenę otrzymuje Student, który:
- sporadycznie bierze aktywny udział w zajęciach;
- zna w stopniu dostatecznym terminologię oraz zasady postępowania stosowane w edytorstwie naukowym w odniesieniu do tekstów literackich XIX i XX wieku;
- rozumie problematykę związaną z edycją dzieł XIX i XX wieku;
- potrafi z pomocą prowadzącego rozwijać swoje kompetencje edytorskie, wykorzystując wiedzę zdobytą podczas zajęć;
- wie, czym są dzieła „brulionowe” i jaka problematyka edytorska się z tym wiąże;
- potrafi pracować w grupie;
- posiada dostateczną wiedzę i umiejętności z zakresu opracowania edycji naukowej tekstu literackiego;
- otrzymał ocenę dostateczną z pracy rocznej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu).
Dobrą ocenę otrzymuje Student, który:
- bierze aktywny udział w zajęciach;
- zna dobrze terminologię oraz zasady postępowania stosowane w edytorstwie naukowym w
odniesieniu do tekstów literackich XIX i XX wieku;
- rozumie problematykę związaną z edycją dzieł XIX i XX wieku;
- potrafi samodzielnie rozwijać swoje kompetencje edytorskie, wykorzystując wiedzę zdobytą podczas zajęć;
- wie, czym są dzieła „brulionowe” i jaka problematyka edytorska się z tym wiąże;
- potrafi pracować w grupie i w zespole;
- otrzymał ocenę dostateczną z plusem lub dobrą z pracy rocznej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu).
Bardzo dobrą ocenę otrzymuje Student, który:
- bierze aktywny udział w zajęciach, wykazuje bardzo duże zainteresowanie poruszanymi zagadnieniami, samodzielnie poszerza swoją wiedzę;
- zna bardzo dobrze terminologię oraz zasady postępowania stosowane w edytorstwie naukowym w odniesieniu do tekstów literackich XIX i XX wieku;
- bardzo dobrze rozumie problematykę związaną z edycją dzieł XIX i XX wieku;
- potrafi samodzielnie rozwijać swoje kompetencje edytorskie, wykorzystując wiedzę zdobytą podczas zajęć;
- bardzo dobrze wie, czym są dzieła „brulionowe” i jaka problematyka edytorska się z tym wiąże;
- potrafi pracować w grupie (w mniejszych i większych zespołach);
- otrzymał ocenę dobrą z plusem lub bardzo dobrą z pracy rocznej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: