Analiza dyskursu medialnego WH-FPZ-M-II-2-AnDysM
Podczas zajęć studenci zapoznają się z pojęciem dyskursu - jednym z najważniejszych terminów we współczesnych naukach humanistycznych. Poznają również różne definicje dyskursu medialnego oraz rozmaite podejścia badaczy do zagadnienia. W trakcie spotkań wspólnie dokonamy analizy wybranych dyskursów medialnych, tak by nauczyć się stosowania wiedzy teoretycznej w praktyce. Przyjrzymy się tekstom stojącym u ich podstaw, zrekonstruujemy nadawcę oraz wykreowanego przezeń odbiorcę, przeanalizujemy szerszy kontekst kulturowy.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu zajęć student:
Zna definicję dyskursu medialnego oraz powiązanych z nim terminów i pojęć.
Potrafi samodzielnie analizować dyskursy medialne i rozszerzać swoją wiedzę w tym zakresie.
Jest gotów swoją wiedzę na temat dyskursów medialnych stosować w pracy zawodowej.
Kryteria oceniania
Podstawą oceny końcowej będzie zaprezentowanie na forum grupy samodzielnej analizy językowej wybranego dyskursu medialnego. Student może wybrać dowolne medium.
Na ocenę bardzo dobrą student bardzo dobrze zna definicje dyskursu medialnego oraz powiązanych z nim terminów i pojęć; potrafi biegle samodzielnie analizować dyskursy medialne i rozszerzać swoją wiedzę w tym zakresie; jest gotów swoją wiedzę na temat dyskursów medialnych stosować w pracy zawodowej.
Na ocenę dobrą student dobrze zna definicje dyskursu medialnego oraz powiązanych z nim terminów i pojęć; potrafi sprawnie samodzielnie analizować dyskursy medialne i rozszerzać swoją wiedzę w tym zakresie; rozumie wartość pogłębiania swojej wiedzy na temat dyskursów medialnych i stosowania jej w pracy zawodowej.
Na ocenę bardzo dostateczną student pobieżnie zna definicje dyskursu medialnego oraz powiązanych z nim terminów i pojęć; potrafi na podstawowym poziomie samodzielnie analizować dyskursy medialne i rozszerzać swoją wiedzę w tym zakresie; ma podstawową świadomość wartości pogłębiania swojej wiedzy na temat dyskursów medialnych i stosowania jej w pracy zawodowej.
Na ocenę niedostateczną student nie zna definicji dyskursu medialnego oraz powiązanych z nim terminów i pojęć; nie potrafi samodzielnie analizować dyskursów medialnych i rozszerzać swojej wiedzę w tym zakresie; nie jest gotów swojej wiedzy na temat dyskursów medialnych stosować w pracy zawodowej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: