Skład tekstu w edytorze poligraficznym WH-FPZ-M-II-1-SkTeEd
W trakcie zajęć słuchacze będą pracowali w programach Word oraz Adobe InDesign. Poznają teoretyczne i praktyczne aspekty związane ze składaniem tekstu przy użyciu tego programu. Zajęcia obejmują zarówno podstawy jego obsługi (zapoznanie się z interfejsem, ustawienia dokumentu, tworzenie i obsługę stron wzorcowych, pracę z tekstem), jak i jego bardziej zaawansowane funkcje (pracę z publikacją składającą się z kilku dokumentów, tworzenie spisów treści, obsługę kolorów, eksport do formy dla drukarni i ebook).
Podstawą uzyskania oceny z przedmiotu jest przygotowanie w czasie zajęć publikacji składającej się z kilku rozdziałów, stron tytułowych oraz spisu treści.
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: |
Efekty kształcenia
EU1
Student zna i rozumie terminologię współczesnego edytorstwa praktycznego na poziomie zaawansowanym.
EU2
Student ma świadomość istnienia różnych norm funkcjonujących we współczesnych wydawnictwach; rozumie potrzebę ich poznawania i stosowania. Ma świadomość specyfiki pracy we współczesnym wydawnictwie.
EU3
Student posługuje się programem InDesign w stopniu wystarczającym do rozpoczęcia samodzielnej pracy z tym programem; rozumie przy tym jego możliwości i ograniczenia.
EU4
Student posługuje się programem InDesign w stopniu wystarczającym do rozpoczęcia samodzielnej pracy z tym programem; rozumie przy tym jego możliwości i ograniczenia
Kryteria oceniania
Student podczas zajęć przygotuje w programie Adobe InDesign publikacji składającej się z kilku rozdziałów, stron tytułowych oraz spisu treści.
Bardzo dobrą ocenę uzyskuje student, który przygotował projekt bez poważniejszych błędów.
Dobrą ocenę uzyskuje student, który przygotował projekt z nielicznymi błędami.
Dostateczną ocenę uzyskuje Student, który przygotował projekt z błędami, ale potrafi je wskazać.
Niedostateczną ocenę uzyskuje Student, który nie przygotował projektu lub nie potrafi wskazać najpoważniejszych błędów w przygotowanym przez siebie projekcie.
Literatura
James Felici, Kompletny przewodnik po typografii. Zasady doskonałego składania tekstu, Gdańsk 2009
Paweł Zakrzewski, Kompendium DTP. Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign i Acrobat w praktyce, Gliwice 2021
Nigel French, InDesign i tekst. Profesjonalna typografia w InDesign, Warszawa 2017
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: