Redakcja tekstu WH-FPZ-M-II-1-RedTe
Celem przedmiotu jest omówienie zasad opracowania redakcyjnego i całego procesu edytorskiego; standardów redagowania tekstów o różnym stopniu trudności w zależności od rodzaju i funkcji tekstu; zastosowanie nabytej wiedzy, czyli umiejętność redagowania różnego rodzaju tekstów (tekst literacki, naukowy, publicystyczny, informacyjny i inne); znajomienie ze sposobami zapisu opracowania redakcyjnego, przypisów, komentarzy itd.
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: |
Efekty kształcenia
FP2_W10
zna na poziomie zaawansowanym pojęcia, teorie i zasady postępowania zgodnie z obszarem wybranego modułu kształcenia literaturoznawczego
FP2_U08
potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się,
uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując wiedzę
FP2_K05
jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji wybranego modułu kształcenia literaturoznawczego przy planowaniu i działalności zawodowej i inspirowaniu aktywności na rzecz środowiska społecznego
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą:
- objaśnia podstawowe terminy z zakresu redakcji, podaje przykłady, umie zastosować terminologie i wiedzę w praktyce
- wymienia, opisuje, analizuje i poprawia błędy językowe
- wymienia podstawowe słowniki i książki z zakresu warsztatu redaktora
- bierze aktywny udział w zajęciach, argumentuje, wyraża własne opinie
- pracuje w grupie, kieruje pracami i prezentuje wyniki.
Na ocenę dobra:
- objaśnia podstawowe terminy z zakresu redakcji i poprawności językowej, podaje przykłady, umie zastosować terminologię
i wiedzę w praktyce
- wymienia, opisuje, analizuje i poprawia błędy językowe
- wymienia podstawowe słowniki i inne książki z zakresu redakcji tekstu
- bierze aktywny udział w zajęciach
- pracuje w grupie, prezentuje wyniki.
Na ocenę dostateczną:
- objaśnia podstawowe terminy z zakresu redakcji
- wymienia i poprawia błędy językowe
- potrafi wymienić niektóre z podstawowych słowników i książek z zakresu
redakcji tekstu
- bierze aktywny udział w zajęciach
- pracuje w zespole.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: