Przygotowanie publikacji współczesnej WH-FPZ-M-I-3-PPubWs
Student dowiaduje się szczegółowo i systematycznie o kolejnych etapach pracy nad publikacją i zdobywa umiejętności potrzebne do jej przygotowania. Etapy te obejmują: prawa autorskie, elementy typografii (okładka, informacje umieszczane na okładce czy skrzydełkach, layout i in.), kwestie związane z redagowaniem, tłumaczeniem, przygotowywaniem serii i pojedynczych wydań, wznowieniami oraz wszystkimi innymi problemami związanymi z pracą nad współczesną publikacją z różnych dziedzin, obejmujących literaturę, publicystykę, dokumenty osobiste, książki naukowe.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2023/24_L: |
Efekty kształcenia
EU_1
zna podstawowe pojęcia, teorie i zasady postępowania zgodnie z obszarem wybranego modułu kształcenia literaturoznawczego
EU_2
potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach wybranego modułu kształcenia literaturoznawczego
EU_3
jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji wybranego modułu kształcenia literaturoznawczego przy planowaniu działalności zawodowej i aktywności na rzecz środowiska społecznego
Kryteria oceniania
Na ocenę dostateczną:
- student uczestniczy w zajęciach
- student wykona zleconą prezentację zaliczeniową
- student definiuje podstawowe pojęcia z zakresu pracy redaktora: zna podstawową terminologię z zakresu warsztatu redaktora, dotyczącą prawa autorskiego, opracowania redakcyjnego tekstu, opracowania graficznego i składu.
- student wymieni i opisze podstawowe zadania redaktora w pracy nad publikacją współczesną
- potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami w pracy redaktora
- potrafi współdziałać i pracować w grupie nad zadaniem redakcyjnym, kierując się wskazówkami prowadzącego zajęcia
Na ocenę dobrą:
- student aktywnie uczestniczy w zajęciach
- student wykona zleconą prezentację zaliczeniową na dobrym poziomie
- student definiuje i stosuje we właściwym kontekście podstawowe pojęcia z zakresu pracy redaktora
- student ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu warsztatu redaktora, rozróżni i scharakteryzuje poszczególne etapy pracy nad publikacją współczesną
- student wykona w stopniu zadowalającym podstawowe zadania redaktora w pracy nad publikacją współczesną
- potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami w pracy redaktora
- potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania w obszarze pracy redakcyjnej
Na ocenę bardzo dobrą:
- student aktywnie uczestniczył w zajęciach
- student wykona zleconą prezentację zaliczeniową na bardzo dobrym poziomie;
- student definiuje i stosuje we właściwym kontekście pojęcia z zakresu pracy redaktora
- student ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu warsztatu redaktora, rozróżni i scharakteryzuje poszczególne etapy pracy nad publikacją współczesną
- zna podstawowe normy etyki redakcyjnej i etyki autorskiej (w obszarze ochrony własności intelektualnej) oraz związaną z nią terminologię
- student wykona w stopniu bardzo dobrym zadania redaktora w pracy nad publikacją współczesną
- potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami w pracy redaktora
- prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy wynikające z wykonywania zawodu redaktora w różnego typu wydawnictwach
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: