Krytyczna analiza tekstu w praktyce redakcyjnej WH-FPZ-M-I-3-KryAnal
Celem warsztatów jest zaznajomienie studentów z zasadami korekty i redakcji tekstu. Podczas zajęć studenci będą pracować na przygotowanym materiale, wykorzystując poznane na zajęciach metody pracy redakcyjnej. Główną metodą dydaktyczną jest praca indywidualna (bądź w zespole) na przygotowywanym materiale, dyskusja moderowana, burza mózgów, a także elementy wykładu podawczego.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EW_1 - definiuje pojęcia z zakresu redakcji tekstu (redakcji merytorycznej i technicznej);
EW_2 - omawia poszczególne etapy redakcji tekstu;
EW_3 – rozróżnia różne kategorie defektów redagowanego tekstu;
EW_4 – rozróżnia poszczególne znaki korektorskie i zna ich funkcje;
EU_1 - potrafi posługiwać się znakami korektorskimi;
EU_2 – potrafi zredagować przypisy i bibliografię tekstu naukowego;
EU_3 – potrafi rozpoznać w tekście błędy językowe i rzeczowe oraz je poprawić;
EU_4 – potrafi napisać komentarz redaktorski do autora;
UK_1 - pracuje w grupie i w zespole;
UK_2 - uczestniczy w dyskusji, prezentuje swoje stanowisko
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: