Teksty biznesowe w praktyce WH-FPZ-M-I-2-TekBizn
Zajęcia prowadzone są warsztatowo: studenci analizują wybrane teksty biznesowe, ćwiczą umiejętność pisania tekstów przydatnych w pracy w PR, a uczą się krytycznego odbioru tekstów biznesowych, w tym tekstów reklamowych.
Studenci poznają różne rodzaje tekstów funkcjonujących w sferze biznesu, strukturę właściwie przygotowanej prezentacji, rodzaje tekstów użytkowych istotnych w komunikacji biznesowej, sposoby przygotowywania tekstów-odpowiedzi, uzasadnień i polemik.
W cyklu 2021/22_L:
Tematy realizowane na zajęciach w formie ćwiczeń praktycznych: |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_L: |
Efekty kształcenia
- student zna podstawowe pojęcia, teorie i zasady postępowania związane z funkcjonowaniem tekstów w sferze biznesu;
- student potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji w zakresie analizy i tworzenia tekstów biznesowych;
- student jest przygotowany do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas zajęć dotyczących tekstów biznesowych w praktyce przy planowaniu działalności zawodowej i aktywności na rzecz środowiska społecznego;
Kryteria oceniania
Ocenianie ciągłe, kształtujące, związane z prowadzonymi analizami tekstów i dyskusjami.
Ocenie podlegają: wnikliwość analizy, logiczność wnioskowania, umiejętność stawiania pytań i problemów, styl dyskutowania.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
1. Jak pisać i redagować. Poradnik redaktora. Wzory tekstów użytkowych. PWN, Warszawa, 2022
2. Jolanta Maćkiewicz, Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu, PWN, Warszawa, 2010.
3. Dorota Zdunkiewicz-Jedynak, Wykłady ze stylistyki, PWN, Warszawa, 2008.
4. Joanna Wrycza-Bekier, Fasttext. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę, Helion, Warszawa, 2016.
5. Joanna Wrycza- Bekier, Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy, Helion, Warszawa, 2014.
W cyklu 2021/22_L:
1. Jak pisać i redagować. Poradnik redaktora. Wzory tekstów użytkowych. PWN, Warszawa, 2009 |
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: