Edytorstwo naukowe WH-FPZ-M-I-2-EdNau
Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z podstawową wiedzą z zakresu edytorstwa naukowego oraz problemów związanych z każdym etapem przygotowania edycji krytycznej dzieła literackiego.
W cyklu 2021/22_L:
1. Zajęcia wprowadzające. Omówienie programu, zasad zaliczenia przedmiotu oraz kryteriów oceniania. |
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2022/23_L: |
Efekty kształcenia
EW_1 - definiuje czym jest edytorstwo naukowe oraz edycja krytyczna
EW_2 - omawia terminologię związaną z edytorstwem naukowym;
EW_3 - wyjaśnia terminologię z zakresu edytorstwa naukowego i tekstologii
EU_1 - potrafi przygotować poszczególne elementy edycji krytycznej;
EU_2 - dobiera metody opracowania tekstu dzieła literackiego do rodzaju edycji
UK_1 - pracuje w grupie i w zespole;
UK_2 - uczestniczy w dyskusji, prezentuje swoje stanowisko
Kryteria oceniania
Dostateczną ocenę otrzymuje Student, który:
- sporadycznie bierze aktywny udział w zajęciach;
- rozumie, czym jest edytorstwo naukowe i jaka problematyka się z nim wiąże;
- potrafi pracować w grupie lub w zespole;
- posiada dostateczną wiedzę i umiejętności z zakresu terminologii edytorstwa naukowego oraz opracowania edycji naukowej;
- otrzymał ocenę dostateczną z prezentacji na temat związany z problematyką przedmiotu (szczegółowość, nowatorskość i
staranność realizacji projektu);
- uzyskał ocenę dostateczną z kolokwium końcowego.
Dobrą ocenę otrzymuje Student, który:
- bierze aktywny udział w zajęciach;
- rozumie, czym jest edytorstwo naukowe i jaka problematyka się z nim wiąże;
- dobrze zna terminologię z zakresu edytorstwa naukowego i tekstologii oraz wie czym jest edycja krytyczna i potrafi przygotować
poszczególne jej elementy;
- potrafi pracować w grupie i w zespole;
- otrzymał ocenę dobrą z prezentacji na temat związany z problematyką przedmiotu (szczegółowość, nowatorskość i staranność
realizacji projektu);
- otrzymał ocenę dostateczną z plusem lub dobrą z kolokwium końcowego.
Bardzo dobrą ocenę otrzymuje Student, który:
- bierze aktywny udział w zajęciach, wykazuje bardzo duże zainteresowanie poruszanymi zagadnieniami;
- rozumie bardzo dobrze, czym jest edytorstwo naukowe i jaka problematyka się z nim wiąże;
- zna bardzo dobrze terminologię z zakresu edytorstwa naukowego i tekstologii oraz wie czym jest edycja krytyczna i potrafi przygotować poszczególne jej elementy;
- potrafi pracować w grupie (w mniejszych i większych zespołach);
- otrzymał ocenę bardzo dobrą z prezentacji na temat związany z problematyką przedmiotu (szczegółowość, nowatorskość i
staranność realizacji projektu);
- otrzymał ocenę dobrą z plusem lub bardzo dobrą z kolokwium końcowego.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: