Stylistyka WH-FPZ-II-1-Stylisty
Po zaliczeniu przedmiotu studenci:
- znają podstawowe i zaawansowane terminy stylistyczne, potrafią je zdefiniować i zastosować w praktyce (podczas analizy tekstów)
- wiedzą, czym się charakteryzują różne szkoły stylistyki polskiej i światowej
- umieją wskazać funkcję badań stylistycznych na tle innych badań językoznawczych i literaturoznawczych
- umieją opisać poszczególne gatunki wypowiedzi za pomocą narzędzi reprezentujących różne szkoły stylistyczne
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
Student:
- zna na poziomie rozszerzonym terminologię, teorie i nurty metodologiczne z zakresu językoznawstwa, potrafi wskazać powiązania między nimi oraz zastosować je w analizie;
- zna na poziomie rozszerzonym historię i zróżnicowanie dialektalne polszczyzny, a także dorobek naukowy dotyczący dziejów języka;
- w pogłębiony sposób rozumie złożoność i wielofunkcyjność języka, zna metody jego analizy, zna na poziomie zaawansowanym normy językowe i ich rolę w kształtowaniu komunikacji społecznej;
- potrafi posługiwać się podstawowymi terminami i narzędziami badawczymi z zakresu językoznawstwa oraz samodzielnie przeprowadzić analizę zjawisk językowych;
- jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy językoznawczej i konfrontowania jej z najnowszymi ustaleniami oraz zasięgania opinii ekspertów, a także ciągłego podnoszenia jej poziomu.
Opis ECTS:
-aktywne uczestnictwo w zajęciach 30 h;
-samodzielna lektura 35 h;
-przygotowanie do zajęć 35 h;
-przygotowanie do testu końcowego lub napisanie pracy zaliczeniowej 45 h;
-konsultacje 5 h.
Kryteria oceniania
Przygotowanie do zajęć jest weryfikowane podczas rozmów na temat wybranych zagadnień. Na zaliczenie studenci piszą test końcowy lub pracę.
Na ocenę bardzo dobrą student
- zna na poziomie rozszerzonym terminologię, teorie i nurty metodologiczne z zakresu językoznawstwa, potrafi wskazać powiązania między nimi oraz zastosować je w analizie;
- zna na poziomie rozszerzonym historię i zróżnicowanie dialektalne polszczyzny, a także dorobek naukowy dotyczący dziejów języka;
- w pogłębiony sposób rozumie złożoność i wielofunkcyjność języka, zna metody jego analizy, zna na poziomie zaawansowanym normy językowe i ich rolę w kształtowaniu komunikacji społecznej;
- potrafi posługiwać się podstawowymi terminami i narzędziami badawczymi z zakresu językoznawstwa oraz samodzielnie przeprowadzić analizę zjawisk językowych;
- jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy językoznawczej i konfrontowania jej z najnowszymi ustaleniami oraz zasięgania opinii ekspertów, a także ciągłego podnoszenia jej poziomu.
Na ocenę dobrą i dostateczną student w ograniczonym stopniu przyswoił wiedzę i nabył umiejętności opisane w efektach kształcenia.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: