Seminarium magisterskie WH-FPZ-II-1-SemMags
Zdolność do świadomego i konsekwentnego stosowania nowoczesnych metod badawczych. Umiejętność sprawnego posługiwania się nowoczesnym językiem naukowym (m.in. naukową terminologią). Biegłość w korzystania ze źródeł, opanowanie formalnych rygorów wywodu naukowego (m.in. sposobu cytowania i parafrazowania, form tworzenia przypisów i bibliografii). Umiejętność stawiania problemu badawczego i zdolność do uzyskiwania sensownych rozwiązań. Umiejętność logicznego dowodzenia.
E-Learning
W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
Student zna na poziomie rozszerzonym terminologię, teorie i nurty metodologiczne z zakresu językoznawstwa, potrafi wskazać powiązania między nimi oraz zastosować je w analizie.
Student zna na poziomie zaawansowanym normy etyki, w tym etyki autorskiej (zwłaszcza w obszarze ochrony własności intelektualnej), oraz dobre praktyki życia akademickiego, rozumie społeczne uwarunkowania działalności filologa.
Student potrafi wyszukiwać, krytycznie analizować, twórczo interpretować i syntetyzować informacje.
Student potrafi samodzielnie formułować i rozwiązywać problemy badawcze, przystosować istniejące metody i narzędzia badawcze do nowych problemów.
Student potrafi opracować wyniki własnych badań zgodnie ze standardami naukowymi i zaprezentować je w postaci właściwej tekstom naukowym.
Student potrafi planować i organizować swoją pracę badawczą, a także w ramach prac zbiorowych kierować innymi i planować działalność zespołu.
Student jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz do prawidłowego identyfikowania dylematów zawodu filologa.
Student jest gotów do aktywnego i świadomego inicjowania życia literackiego i naukowego oraz działań na rzecz popularyzacji wiedzy o literaturze i kulturze polskiej.
Punktacja ECTS
Student za udział w seminarium magisterskim może uzyskać 6 punktów ECTS, na które składają się:
1. Udział w zajęciach - 30 godzin.
2. Przygotowanie się do zajęć - 10 godzin.
3. Samodzielna praca badawcza - 20 godzin.
4. Pisanie pracy magisterskiej - 25 godzin.
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą:
student opanował efekty uczenia w ponad 90%
Na ocenę dobrą z plusem:
student opanował efekty uczenia w ponad 80%
Na ocenę dobrą:
student opanował efekty uczenia w ponad 70%
Na ocenę dostateczną z plusem:
student opanował efekty uczenia w ponad 60%
Na ocenę dostateczną:
student opanował efekty uczenia w ponad 50%
Literatura
1. Boć J., Jak pisać pracę magisterską, konsultacja filologiczna J. Miodek, Wrocław 2009
2. Dobre obyczaje w nauce. Zbiór zasad i wytycznych (wyd. 3), Wyd. PAN Warszawa, 2001.
3. Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.
4. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską : wybór tematu, pisanie, prezentowanie, publikowanie, Wyd. "Universitas" Kraków, 1998.
5. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe?, Wyd. 2, Wyd. Uniwersytet Gdański 2001.
6. Oliver P., Jak pisać prace uniwersyteckie: poradnik dla studentów, Wydaw. Literackie Kraków 1999.
7. Węglińska M. , Jak pisać pracę magisterską?: poradnik dla studentów, Kraków 2007
8. Wierzbicka E., Wolański A., Zdunkiewicz-Jedynak D., Podstawy stylistyki i retoryki Warszawa 2008.
9. Wójcik K., Piszę pracę magisterską: poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych (licencjackich, magisterskich, doktorskich), Warszawa 2015
10. Zendrowski R., Praca magisterska, licencjat: krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, Warszawa 2011
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: