Podstawy dydaktyki WH-FPZ-II-1-PodsDydk
Szczegółowy zakres zagadnień poruszanych na zajęciach odnosi się do problematyki związanej z następującymi głównymi tematami:
Znaczenie i zakres pojęcia dydaktyki; dydaktyka ogólna i dydaktyki szczegółowe; podstawowe pojęcia dydaktyczne; cele kształcenia (także taksonomiczne ujęcie), treści kształcenia; zasady kształcenia; metody nauczania - podział metod; formy organizacyjne kształcenia; środki dydaktyczne - rola podręcznika; planowanie i organizacja pracy dydaktycznej; Sprawdzanie i ocenianie wyników procesu kształcenia; wdrażanie do samokształcenia.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Praktyki zawodowe
Praktyki zawodowe w szkole podstawowej podzielone są na etapy: 30 godzin z zakresu modułu pstchologiczno- pedagogicznego i 120 godzin z zakresu dydaktyki przedmiotowej. Praktyki odbywają się po zakończeniu zajęć i po zaliczeniu przedmiotu przez studenta.
Literatura
1. F. Bereźnicki, Podstawy dydaktyki, Kraków 2011.
2. R. Fisher, Uczymy, jak się uczyć, Warszawa 1999.
2. B. Niemierko, Ocenianie szkolne bez tajemnic, Warszawa 2002.
3. W. Okoń, Dziesięć szkół alternatywnych, Warszawa 1999.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: