Literatura powszechna WH-FPZ-II-1-LitePow
Głównym celem zajęć jest kształtowanie umiejętności świadomej analizy i interpretacji tekstów literackich, pochodzących z różnych epok przy wykorzystaniu zróżnicowanych konspektów: historycznoliterackiego, teoretycznoliterackiego, literackiego, biograficznego, kulturowego, mitologicznego, biblijnego, religijnego, historycznego, filozoficznego, egzystencjalnego, politycznego czy społecznego. Podczas zajęć będziemy poznawać arcydzielne utwory, należące do kanonu literatury powszechnej.
E-Learning
W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: Uzasadnienie ECTS:
udział w zajęciach i wykonywanie zleconych zadań - 15 godz.
przygotowanie do zajęć, opracowanie prezentacji dotyczącej wybranego utworu - 10 godz.
lektura zalecanej bibliografii i przygotowanie do kolokwiów - 15 godz.
Łącznie: 40 godz. = 2 pkt. ECTS | W cyklu 2022/23_Z: udział w zajęciach i wykonywanie zleconych zadań - 15 godz. = 1 ECTS
przygotowanie do zajęć, opracowanie prezentacji dotyczącej wybranego utworu - 8 godz. = 0,5 ECTS
lektura zalecanej bibliografii i przygotowanie do kolokwiów - 8 godz. = 0,5 ECTS
Łącznie: 31 godz. = 2 pkt. ECTS |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2022/23_Z: |
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: na poziomie zaawansowanym kluczowe dzieła literatury europejskiej i światowej, w pogłębiony sposób rozumie jej związki z literaturą i kulturą polską; w pogłębiony sposób zna metody analizy i interpretacji dzieła literackiego, teatralnego i filmowego.
W zakresie umiejętności absolwent potrafi: wyszukiwać, krytycznie analizować, twórczo interpretować i syntetyzować informacje; posługiwać się właściwymi terminami i narzędziami badawczymi z zakresu literaturoznawstwa oraz samodzielnie przeprowadzić analizę i interpretację złożonego dzieła literackiego, teatralnego i filmowego.
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do: krytycznej oceny posiadanej wiedzy literaturoznawczej i konfrontowania jej z najnowszymi ustaleniami oraz zasięgania opinii ekspertów, a także ciągłego podnoszenia jej poziomu.
Kryteria oceniania
Oceniania jest aktywność na zajęciach, udział w dyskusjach, wykonywanie zleconych zadań, przygotowanie prezentacji dotyczącej wybranego utworu, wykazanie się znajomością omawianych arcydzieł literatury powszechnej.
Na ocenę bardzo dobrą student swobodnie analizuje i interpretuje wybrane teksty z literatury powszechnej przy wykorzystaniu prawidłowej terminologii literaturoznawczej; posiada rozszerzoną wiedzę o historii literatury światowej; swobodnie identyfikuje różne rodzaje utworów literackich reprezentatywnych dla poszczególnych literatur narodowych; angażuje się w dyskusje podczas zajęć; systematycznie wykonuje zlecone zadania.
Na ocenę dobrą student przy wparciu ze strony wykładowcy analizuje i interpretuje wybrane teksty z literatury powszechnej przy wykorzystaniu właściwej terminologii literaturoznawczej; posiada zaawansowaną wiedzę o historii literatury światowej; identyfikuje różne rodzaje utworów literackich reprezentatywnych dla poszczególnych literatur narodowych; angażuje się w dyskusje podczas zajęć; systematycznie wykonuje zlecone zadania.
Na ocenę dostateczną student przy wparciu ze strony wykładowcy analizuje i interpretuje wybrane teksty z literatury powszechnej; posiada podstawową wiedzę o historii literatury światowej; identyfikuje różne rodzaje utworów literackich reprezentatywnych dla poszczególnych literatur narodowych; stara się angażować w dyskusje podczas zajęć; wykonuje zlecone zadania.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: