Literatura powszechna-ćwiczenia WH-FPZ-II-1-LitPowsz
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Metody:
1. wykład informacyjny, konwersatoryjny
2. analiza tekstów (metoda ćwiczeniowa)
3. prezentacja multimedialna (pokaz)
Efekty w obszarze wiedzy są osiągane takimi metodami, jak: wykład informacyjny, konwersatoryjny.
Efekty w obszarze umiejętności są osiągane takimi metodami, jak: analiza tekstów specjalistycznych, analiza materiału literackiego z użyciem aparatu krytycznego.
Efekty w obszarze kompetencji społecznych są osiągane na podstawie pracy na zajęciach: wchodzenie w interakcje, organizowanie pracy w grupie.
Uzasadnienie ECTS:
udział w zajęciach
samodzielna lektura
Kryteria oceniania
praca pisemna, esej
Metoda oceny ciągłej formującej oraz metoda egzaminu ustnego, końcowego.
Egzamin ustny obejmuje odpowiedzi na trzy pytania:
dotyczące treści lektur
dotyczące problematyki dzieł w kontekście historii literatury angielskiej
dotyczące terminologii literaturoznawczej w aspekcie porównawczym.
Ocenę niedostateczną uzyskuje student, który nie zna treści lektur, nie uczestniczył aktywnie w zajęciach, nie potrafi wskazać i omówić wybranego problemu analitycznego, nie posługuje się terminologią literaturoznawczą.
Ocenę dostateczną otrzymuje student, który zna treść omawianych lektur, potrafi w sposób odtwórczy zrekonstruować ich problematykę, uczestniczył w zajęciach, zna podstawowe terminy literaturoznawcze, potrafi wskazać podstawową bibliografię dotyczącą wybranego problemu.
Ocenę dobrą otrzymuje student, który przeczytał lektury dokładnie, potrafi udzielić odpowiedzi na pytania o wysokim stopniu szczegółowości dotyczące treści. Wskazuje istotne problemy badawcze i ich konteksty w odniesieniu do wybranego utworu. Potrafi odtwórczo dokonać analizy wybranego zagadnienia. Zna w stopniu teoretycznym i potrafi podać przykłady literackie dla terminów literaturoznawczych.
Ocenę bardzo dobrą uzyskuje student, który aktywnie brał udział w zajęciach, zna wszystkie lektury w stopniu wysokiej szczegółowości, potrafi samodzielnie przeprowadzić analizę wskazanego problemu z odniesieniami do literatury przedmiotu, posługuje się świadomie i płynnie terminologią literaturoznawczą, umie sformułować dobrze uzasadnione opinie krytyczne.
Literatura
F. Nietzsche, Tako rzecze Zaratustra. Książka dla wszystkich i dla nikogo. Przełożył W. Berent. Kęty 2004.
F. Dostojewski, Notatki z podziemia. Tłumaczenie G. Karski. Londyn 1992.
T. Mann, Upadła; Śmierć w Wenecji, w tenże: Opowiadania. Wrocław 1996.
E. M. Rilke, Malte: pamiętniki Malte-Lauridsa Brigge. Tłumaczenie W. Hulewicz. Słowo wstępne M. Jastrun. Warszawa 1979.
W. Benjamin, Berlińskie dzieciństwo na przełomie wieków. Warszawa 2010.
F. Kafka, Ameryka. Przełożył J. Kydryński. Warszawa 1978.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: