Literatura powszechna WH-FPZ-II-1-LiPoW
Głównym celem zajęć jest kształtowanie umiejętności świadomej analizy i interpretacji tekstów literackich, pochodzących z różnych epok przy wykorzystaniu zróżnicowanych konspektów: historycznoliterackiego, teoretycznoliterackiego, literackiego, biograficznego, kulturowego, mitologicznego, biblijnego, religijnego, historycznego, filozoficznego, egzystencjalnego, politycznego czy społecznego. Podczas zajęć będziemy poznawać arcydzielne utwory, należące do kanonu literatury powszechnej.
W cyklu 2021/22_L:
Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z literaturą powszechną jako kontekstu dla literatury polskiej. Szczególnie istotna będzie tutaj refleksja nad zagadnieniem dramatu oraz przykładami przemian w historii rodzaju literackiego pomijanego w refleksji filologicznej. |
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: |
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: na poziomie rozszerzonym terminologię z zakresu wiedzy o dramacie i teatrze oraz w pogłębiony sposób rozumie główne zjawiska i nurty obecne w teatrze współczesnym; na poziomie zaawansowanym kluczowe dzieła literatury europejskiej i światowej, w pogłębiony sposób rozumie jej związki z literaturą i kulturą polską.
W zakresie umiejętności absolwent potrafi: posługiwać się właściwymi terminami i narzędziami badawczymi z zakresu literaturoznawstwa oraz samodzielnie przeprowadzić analizę i interpretację złożonego dzieła literackiego, teatralnego i filmowego.
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do: krytycznej oceny posiadanej wiedzy literaturoznawczej i konfrontowania jej z najnowszymi ustaleniami oraz zasięgania opinii ekspertów, a także ciągłego podnoszenia jej poziomu.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
Oceniania jest aktywność na zajęciach, udział w dyskusjach, wykonywanie zleconych zadań, przygotowanie prezentacji dotyczącej wybranego utworu, wykazanie się znajomością omawianych arcydzieł literatury powszechnej.
Na ocenę bardzo dobrą student swobodnie analizuje i interpretuje wybrane teksty z literatury powszechnej przy wykorzystaniu prawidłowej terminologii literaturoznawczej; posiada rozszerzoną wiedzę o historii literatury światowej; swobodnie identyfikuje różne rodzaje utworów literackich reprezentatywnych dla poszczególnych literatur narodowych; angażuje się w dyskusje podczas zajęć; systematycznie wykonuje zlecone zadania; uzyskuje powyżej 80% punktów z końcowego testu.
Na ocenę dobrą student przy wparciu ze strony wykładowcy analizuje i interpretuje wybrane teksty z literatury powszechnej przy wykorzystaniu właściwej terminologii literaturoznawczej; posiada zaawansowaną wiedzę o historii literatury światowej; identyfikuje różne rodzaje utworów literackich reprezentatywnych dla poszczególnych literatur narodowych; angażuje się w dyskusje podczas zajęć; systematycznie wykonuje zlecone zadania; uzyskuje 70-80% punktów z końcowego testu.
Na ocenę dostateczną student przy wparciu ze strony wykładowcy analizuje i interpretuje wybrane teksty z literatury powszechnej; posiada podstawową wiedzę o historii literatury światowej; identyfikuje różne rodzaje utworów literackich reprezentatywnych dla poszczególnych literatur narodowych; stara się angażować w dyskusje podczas zajęć; wykonuje zlecone zadania; uzyskuje 60-70% punktów z końcowego testu.
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
Brak. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: