Zasady poprawności językowej w praktyce redakcyjnej WH-FPZ-I-2-ZasPoprJe
Zajęcia poświęcone są lekturze i opracowaniu autentycznych tekstów pod kątem poprawności językowej, co pozwala wykorzystać w praktyce umiejętności i wiedzę polonistyczną, jak również zapoznać się z różnymi aspektami zadań redaktora i wypracować własne metody pracy z tekstem.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
FP1e_W09
1. Rozróżnia rodzaje błędów językowych; identyfikuje je w tekście.
FP1_U01
1. Wyszukuje i selekcjonuje niezbędne do pracy nad tekstem informacje w Internecie i publikacjach tradycyjnych.
FP1e_U06
1. Potrafi korzystać ze słowników, poradników książkowych i internetowych, poradni językowych.
2. Stosuje wiedzę ogólną i umiejętności językowe do opracowania tekstu, sięga po odpowiednie pomoce w razie potrzeby.
3. Dobiera odpowiednie środki językowe, dostosowując je do typu tekstu i potencjalnego odbiorcy.
FP1_K01
1. Ma świadomość poziomu swoich kompetencji językowych.
2. Rozumie potrzebę ciągłego pogłębiania wiedzy językowej, edytorskiej i ogólnej oraz kontaktu z dobrymi wzorcami językowymi.
FP1e_K04
1. Umie samodzielne zdecydować, jakie środki i pomoce będą niezbędne do opracowania danego tekstu.
2. Potrafi zorganizować swój czas pracy i efektywnie go wykorzystać.
OPIS ECTS:
udział w zajęciach: 30
przygotowanie do zajęć: 40
przygotowanie prac zaliczeniowych: 25
konsultacje: 5
razem: ok. 100 : 30 godzin.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: