Stylistyka praktyczna WH-FPZ-I-2-StPrakt
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2021/22_Z:
PLAN ZAJĘĆ: 2. DELIMITACJA TEKSTU A. Kozłowska, Tytuły i podtytuły tekstów literackich Karola Wojtyły, w: Język pisarzy: problemy metajęzyka i metatekstu, pod red. T. Korpysza, A. Kozłowskiej, Warszawa 2015, s. 125-148. 3. OD AKAPITU DO TEKSTU – PROBLEMY SPÓJNOŚCI 4. KOMPOZYCJA, PLAN I STRESZCZENIE TEKSTU 5. STYLE FUNKCJONALNE WSPÓŁCZESNEJ POLSZCZYZNY 6. CHARAKTERYSTYKA STYLU NAUKOWEGO 7. ARTYKUŁ NAUKOWY (TEMAT, TEZA, DOBÓR MATERIAŁU; TECHNIKI WYKORZYSTYWANE W TEKŚCIE NAUKOWYM, CYTATY, PRZYPISY, BIBLIOGRAFIA) 8. ESEJ NAUKOWY 9. SPECYFIKA STYLU DZIENNIKARSKIEGO K. Szymoniak, Między gazetą a Internetem – nowe gatunki dziennikarskie, paragatunki czy hybrydy?, dostępny na: http://repozytorium.amu.edu.pl:8080/bitstream/10593/4721/1/09-Szymoniak.pdf M. Ślawska, Typologie gatunków medialnych – przegląd stanowisk, dostępny na: https://www.journals.us.edu.pl/index.php/FL/article/view/6796 K. Wolny-Zmorzyński, Andrzej Kozieł, Genologia dziennikarska, dostępny w Internecie. 10. WYBRANE GATUNKI INFORMACYJNE: NOTATKA, SPRAWOZDANIE, KOMENTARZ SPORTOWY, REPORTAŻ 11. WYBRANE GATUNKI PUBLICYSTYCZNE: FELIETON, BLOG, RECENZJA, ARTYKUŁ PUBLICYSTYCZNY, ESEJ 12. CECHY I ODMIANY STYLU ADMINISTRACYJNEGO. PODSTAWOWE FORMY WYPOWIEDZI UŻYTKOWYCH |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2021/22_Z: |
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia przedmiotu: aktywny udział w zajęciach, terminowe oddanie zadawanych prac pisemnych. Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę, która jest wystawiona na podstawie pisanych przez Studenta prac.
Dostateczną ocenę uzyskuje Student, który wybiórczo:
- Zna i definiuje pojęcie "tekstu"
- Rozpoznaje i charakteryzuje style funkcjonalne polszczyzny
- Wskazuje cechy charakterystyczne stylu naukowego, dziennikarsko-publicystycznego i administracyjnego
- Klasyfikuje różne rodzaje tekstów jako przynależące do określonego stylu polszczyzny
- Rozpoznaje i posługuje się formami wypowiedzi charakterystycznymi dla stylu naukowego, dziennikarsko-publicystycznego i administracyjnego.
Dostateczną ocenę uzyskuje Student, który dobrze:
- Zna i definiuje pojęcie "tekstu"
- Rozpoznaje i charakteryzuje style funkcjonalne polszczyzny
- Wskazuje cechy charakterystyczne stylu naukowego, dziennikarsko-publicystycznego i administracyjnego
- Klasyfikuje różne rodzaje tekstów jako przynależące do określonego stylu polszczyzny
- Rozpoznaje i posługuje się formami wypowiedzi charakterystycznymi dla stylu naukowego, dziennikarsko-publicystycznego i administracyjnego.
Bardzo dobrą ocenę otrzymuje Student, który w pełni:
-Zna i definiuje pojęcie "tekstu"
-Rozpoznaje i charakteryzuje style funkcjonalne polszczyzny
- Wskazuje cechy charakterystyczne stylu naukowego, dziennikarsko-publicystycznego i administracyjnego
- Klasyfikuje różne rodzaje tekstów jako przynależące do określonego stylu polszczyzny
- Rozpoznaje i posługuje się formami wypowiedzi charakterystycznymi dla stylu naukowego, dziennikarsko-publicystycznego i administracyjnego.
- Wykazuje odpowiedzialność za kształt językowy tworzonych przez siebie tekstów oficjalnych
- Dyskutuje i pracuje w grupie
- Zdolny do krytycznej oceny poprawności tekstów oficjalnych
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: