Seminarium licencjackie WH-FPZ-I-2-SemLicen
Podczas seminarium studenci:
- zapoznają się z wybranymi pracami językoznawczymi dotyczącymi współczesnej polszczyzny;
- analizują wybrane opracowania pod kątem sposobu formułowania i redagowania opisu działań badawczych;
- poznają różne sposoby i "szkoły" pisania naukowych prac językoznawczych;
- zwiększają własną sprawność posługiwania się naukową odmianą polszczyzny;
- pogłębiają wiedzę i świadomość normatywną w odniesieniu do języka polskiego;
- przygotowują zebranie określonego zakresu materiału językowego oraz próbę jego opisu z wybranej perspektywy;
- przygotowują tematykę i koncepcję pracy dyplomowej.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Ocena z zajęć obejmuje:
- przygotowanie i zaprezentowanie wystąpenia (referatu) na wybrany temat;
- zebranie określonego materiału językowego wraz z próbą jego krótkiego opisu;
- wstępne przygotowanie tematu i koncepcji pracy dyplomowej;
- obecności na zajęciach (dopuszczalne dwie nieobecności);
- aktywny udział w zajęciach.
Literatura
S. Urbańczyk, Dwieście lat polskiego językoznawstwa (1751-1950), Kraków 1993
K. Nitsch, Studia z historii polskiego słownictwa, Kraków 1948
wybrane artykuły z "Języka Polskiego", "Biuletynu PTJ", "Poradnika Językowego"
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: