Polonista w nowych mediach WH-FPZ-I-1-PolwNoMe
Celem przedmiotu jest wprowadzenie studenta w obszar oprogramowania komputerowego, stron internetowych, baz bibliograficznych oraz zasobów bibliotecznych, istotnych dla pracy polonisty (i ogólniej - humanisty). Podczas zajęć praktycznych studenci rozwijają umiejętność efektywnego posługiwania się narzędziami takimi jak MS Word, Power Point, Canva, a także zdobywają umiejętności tworzenia własnych stron internetowych. Dodatkowo, przedmiot obejmuje przygotowanie do pisania prac naukowych, ucząc studentów edycji tekstu we właściwym programie.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
FP1_W10
FP1_U01
FP1_U05
FP1_U06
FP1_K03
Student/Studentka w obszarze wiedzy:
- zna podstawowe normy etyki, w tym etyki autorskiej (zwłaszcza w
obszarze ochrony własności intelektualnej) oraz dobre praktyki życia
akademickiego.
Student/Studentka w obszarze umiejętności:
- potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać i selekcjonować informacje;
- potrafi opracować wyniki własnych badań i zaprezentować je w postaci
pracy pisemnej oraz wystąpienia ustnego w języku polskim;
- potrafi planować i organizować indywidualną pracę badawczą, a także
współpracować z innymi w ramach prac zespołowych.
Student/Studentka w obszarze kompetencji społecznych:
- jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz do
prawidłowego identyfikowania dylematów zawodu filologa.
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą
• Student bardzo dobrze zna wybrane oprogramowanie wspomagające pracę polonisty
• Student bardzo dobrze zna normy etyki, w tym etyki autorskiej (zwłaszcza w obszarze ochrony własności intelektualnej)
• Student bardzo dobrze potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać i selekcjonować informacje
• Student potrafi bardzo dobrze opracować wyniki własnych badań i zaprezentować je stosując odpowiednie oprogramowanie
• Student potrafi w pełni samodzielnie stworzyć stronę internetową
• Student bardzo dobrze potrafi planować i organizować indywidualną pracę badawczą, a także współpracować z innymi w ramach prac zespołowych
• Student jest w pełni gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz do prawidłowego identyfikowania dylematów zawodu filologa
Na ocenę dobrą
• Student dobrze zna wybrane oprogramowanie wspomagające pracę polonisty
• Student dobrze zna normy etyki, w tym etyki autorskiej (zwłaszcza w obszarze ochrony własności intelektualnej)
• Student dobrze potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać i selekcjonować informacje
• Student potrafi dobrze opracować wyniki własnych badań i zaprezentować je stosując odpowiednie oprogramowanie
• Student potrafi dobrze stworzyć stronę internetową
• Student potrafi dobrze planować i organizować indywidualną pracę badawczą, a także współpracować z innymi w ramach prac zespołowych
• Student jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz do prawidłowego identyfikowania dylematów zawodu filologa
Na ocenę dostateczną
• Student podstawowo zna wybrane oprogramowanie wspomagające pracę polonisty
• Student podstawowo zna normy etyki, w tym etyki autorskiej (zwłaszcza w obszarze ochrony własności intelektualnej)
• Student podstawowo potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać i selekcjonować informacje
• Student potrafi podstawowo opracować wyniki własnych badań i zaprezentować je stosując odpowiednie oprogramowanie
• Student potrafi podstawowo stworzyć stronę internetową
• Student potrafi podstawowo planować i organizować indywidualną pracę badawczą, a także współpracować z innymi w ramach prac zespołowych
• Student jest podstawowo gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz do prawidłowego identyfikowania dylematów zawodu filologa
Zasady obliczenia oceny z przedmiotu:
Regularne wykonywanie zleconych ćwiczeń – maksymalna ocena: 4
Aktywność na zajęciach: +0,5-1
Maksymalnie jedna nieobecność na zajęciach: +0,5
Dodatkowe wystąpienia i prace, które nie dotyczą odrabiania nieobecności: +0,5
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: