Język polski akademicki dla cudzoziemców WH-FPZ-I-1-JezPolAka
Zajęcia skierowane są do cudzoziemców, znających język polski na poziomie B1 i wyższym. Celem zajęć jest przedstawienie różnych aspektów stylistyki języka polskiego oraz praktycznej pracy z tekstami o charakterze: naukowym, popularnonaukowym, użytkowym, zwrócenie uwagi na różnice między językiem mówionym a językiem pisanym, przedstawienie specyfiki komunikacji w Internecie, poznanie i próba analizy języka poezji, języka prozy. Na zajęciach pojawią się również elementy historii języka polskiego. W ramach zajęć przewidziane jest powtórzenie zagadnień z gramatyki (poziom zaawansowany), ortografii i interpunkcji. Studenci będą tworzyć teksty naukowe (fragmenty, prace zaliczeniowe) i użytkowe, dzięki czemu w sposób praktyczny będą powtarzać nabyte umiejętności i doskonalić znajomość języka potrzebną do studiowania po polsku i pisania prac zaliczeniowych po polsku.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
H1A_W07- zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji różnych wytworów kultury właściwe dla wybranych tradycji i form stylistycznych.
H1A_W09-ma świadomość kompleksowej natury języka oraz jego złożoności i historycznej zmienności jego znaczeń
H1A_U06- posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem poglądów innych autorów, oraz formułowania wniosków. Posiada zdolność tworzenia tekstów w różnych stylach funkcjonalnych.
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą (5): student zna zasady akademickiego savoir-vivre'u, swobodnie posługuje się stylem oficjalnym i nieoficjalnym, ma bardzo dobrze opanowane reguły tworzenia tekstu w stylu naukowym, bezbłędnie stosuje różnego rodzaju konstrukcje gramatyczno-leksykalne, a także tworzy zdania złożone. Potrafi samodzielnie opracować materiał na wybrany temat specjalistyczny, a później zaprezentować efekty swojej pracy przed grupą (np. prezentacja akademicka). Student jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji danego kursu przy napisaniu pracy zaliczeniowej/rocznej/licencjackiej/magisterskiej.
Na ocenę dobrą (4): student zna zasady akademickiego savoir-vivre'u, z niewielkimi uchybieniami posługuje się stylem oficjalnym i nieoficjalnym, ma dobrze opanowane reguły tworzenia tekstu w stylu naukowym, stosuje różnego rodzaju konstrukcje gramatyczno-leksykalne, a także tworzy zdania złożone, sporadycznie popełniając błędy. Potrafi samodzielnie opracować materiał na wybrany temat specjalistyczny, a później zaprezentować efekty swojej pracy przed grupą (np. prezentacja akademicka). Student jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji danego kursu przy napisaniu pracy zaliczeniowej/rocznej/licencjackiej/magisterskiej.
Na ocenę dostateczną (3): student zna zasady akademickiego savoir-vivre'u, jednak często myli się w formach zwracania się do prowadzących. Rozróżnia styl oficjalny i nieoficjalny, zna reguły tworzenia tekstu w stylu naukowym, natomiast dosyć często popełnia błędy gramatyczno-leksykalne i składniowe. W wypowiedzi ustnej jest wyraźna przewaga zdań prostych nad zdaniami złożonymi Z pomocą oraz wskazówkami prowadzącego potrafi opracować materiał na wybrany temat specjalistyczny, a później zaprezentować efekty swojej pracy przed grupą (np. prezentacja akademicka). Student nie jest w pełni gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji danego kursu przy napisaniu pracy zaliczeniowej/rocznej/licencjackiej/magisterskiej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: